Allt från idrottspsykologi till huliganraggare

Har svårt att bestämma mig för om jag ska vara förbannad över lektionen i idrottspsykologi som laget åkte på i Nässjö i kväll eller om jag ska glädja mig åt att det nu bara är ett fåtal dagar kvar till hockeyfesten mot Kallinge (gratismatchen på lördag), då vi får chans att revanschera oss?

Helsingborgs fans satt nog och gnuggade ögonen framför Everysport liverapportering i kväll. Förluster för både Vimmerby, Kallinge och Limhamn gör att HHC kan vara loss i toppen efter fredagens bortamatch mot Värnamo.

Med tanke på att det allllllllltid ser ut så här i Nässjö, förvånar det mig att vi klämmer oss rakt in i hemmalagets trånga fälla. Jag menar, det kom ju knappast som en överraskning att "vi-retar-upp-dem-utav-helvete-så-är-halva-matchen-vunnen"-taktiken skulle praktiseras även denna kväll? NHC är bra på det och vi måste lära oss att vara betydligt coolare och istället utnyttja situationerna mot dem. Utvisningskavalkaden som vi visade upp under matchens sista sju minuter var monstruös. Det tackade NHC för, gjorde två mål under tiden vi var frustrerade och vann därmed matchen med 5-4.

Innan träningen i morgon kommer kvällens match att dissikeras, var så säkra. Och jag hoppas att det gör att alla kan vända kvällens debacle till något att istället ta med sig som en erfarenhet.

VH Ultras fortsätter att dominera. I dag utgjorde VH-fansen ungefär 25% av den totala åskådarmängden i Höglandsrinken.

Kallinge är en gåta. Inte en seger under full tid i någon av de fyra matcherna efter juluppehållet. Med det laget!!! Misstänker att de kommer ruskigt laddade och revanschsugna till Vimmerby ishall på lördag.

Apropå Kallinges klack, så hade ju de under bortamatchen mot Nässjö problem med en huligantant, som gick till attack med förvändningen att det var förbjudet med trumma i Höglandsrinken. I kväll var det VH Ultras (o)tur. Enligt ögonvittnen var skillnaden att det denna gång istället handlade om en tvättäkta raggare som skulle göra upp... Det hela slutade dock lyckligt, då ett par mer välsorterade och rättrådiga Nässjöbor lyckades gå emellan.

Lång dags färd mot natt. I morgon kavlar vi upp ärmarna och siktar på att spränga 200-kronorsvallen avseende sponsring från deltagande företag till Kallinge-matchen.

Kommentarer
Postat av: Huliganligan

Det fanns en gång en melodi

Men det struntade ni i

För ni har hört en annan sång - på Youtube en gång

Ni e bara baaarn

Ni e bara baaaaaaaarn

Åh VH-Ultras - ni e bara barn



Melodi - Jag hade en gång en båt

2011-01-19 @ 22:57:39
Postat av: FilleH

Jävla pajaser det finns... Nässjöbor, vilket skämt.

2011-01-19 @ 23:25:22
Postat av: Thörn

Nu måste även MR.Sportchef inse att defensiven behöver stärkas upp, 5 insläppta mot Nässjö håller inte...

2011-01-20 @ 12:51:47
Postat av: Micael

Thörn:

Som vi har sagt sedan lång tid tillbaka så jobbar hela sportgruppen utifrån att vi ska försöka knyta ytterligare två backar och en forward till truppen innan transferfönstret stänger den 31 januari. För att kunna vara med i ett eventuellt kommande kval måste vi både bredda och spetsa till truppen. Sedan handlar det om timing, tur, kostnader, ha is i magen, hitta rätt spelare med rätt karaktär och 100 ytterligare parametrar.



För framtiden har det dock varit ovärderligt att våra egna yngre killar har fått så pass mycket speltid. Det kommer vi att ha enorm nytta av framöver.



Däremot vet jag inte om jag tycker att just gårdagens match mot Nässjö var ett bra exempel på en dålig defensiv. Däremot fanns det väl en hel del andra saker som inte funkade, vilket gjorde att vi släppte fem baljor.

2011-01-20 @ 13:17:00
Postat av: cornelis

Det fanns en gång hall Med en tant å raggare i Men hallen är så tom Den är så tom Svara mig nu var är allt folk Jag bara undrar var är allt folk!!!!! melodi- Jag hade en gång en båt

2011-01-20 @ 14:28:28
Postat av: robban

Det är kanske är på tiden att ge den andra målvakten en chans i VH? (Markus Jönsson)

2011-01-20 @ 18:19:15
Postat av: robban

eller den tredje, pontus thuresson!

2011-01-20 @ 21:24:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0