TV-licensen känns numer klart prisvärd!

Starkt av Västervik att vända 0-2 till seger med 3-2 hemma mot Kallinge i går. Nu är man med i racet igen i den jämna kvalserien. Jag såg matchen live via nätsändningen från lgsports.se, och det var sannerligen en upplevelse... 129 spänn kostade kalaset och då såg man pucken ungefär lika många gånger som man normalt sett ser bollen under en tv-sänd bandymatch. Jag säger inte mer än så. Vare sig om sändningens kvalitet eller om kommentatorns insats. Men jag lovar att aldrig mer gnälla när det är dags att betala tv-licensen. Den känns numer extremt prisvärd!

Sunne för vår del i morgon. Och det räcker med att titta på tabellen för att förstå vilken otroligt viktig match det är mellan ettan och tvåan i Kvalserie E. Sunne har en riktigt vass förstakedja. Enligt uppgift kör man hårt med sina två första femmor och använder den tredje mer eller mindre som avlastningslina. Vi, å vår sida, känner stor trygghet i att vi (med några få undantag) brukar dominera allt kraftigare ju längre in i matcherna vi kommer.

Apropå Västerviks IK. I dag på träningen fick jag reda på att jag visst hade fått mig en känga i en Västerviksblogg. Anledningen ska ha varit att några ur VH Ultras tydligen placerade sig i Kallinges klack under gårdagskvällens match.
Självklart tar jag helt och fullt på mig detta niddåd. Helt och fullt! Liksom jag även tar på mig reaktorhaveriet i Harrisburg, inrättandet av den första inkvisitionen på 1200-talet, omläggningen från vänster- till högertrafik och framför allt dataviruset Melissa.
Nåt gott verkar jag ändå ha gjort, eftersom tändvätskan från VH Ultras tilltag ska ha varit det som gav VIK kraft att vända matchen. Tänk vilka stordåd man kan uträtta en vanlig, stillsam fredagskväll hemma i tv soffan, utan att veta något själv!

Leksand bommar Kvalserien till Elitserien. Igen! Ingen Salo-effekt att tala om där…

Missa inte helgens Elitläger för 15-åringar i Vimmerby ishall. Här finns många kommande stjärnor att titta på.


Kommentarer
Postat av: MR K

Hej Rundberg



Tyckte det var lite komiskt att har Ultras på plats. för det första kunde dom inte tar en ren ton. Sedan kunde de inte ramsorna vi körde & sist men inte minst jag tror inte attt du styrde Japan katastrofen...



Men vi kör vidare mot Div ?, men till sist en eloge till VIK fansen. Ni bjöd upp & fram för allt ville prata om hockey. I V-by blev man hotat med stryk. så fråga inte varför man hejar på Kaaaallllinge.

2011-03-12 @ 20:02:19
Postat av: Rolle Räka

Enda anledningen till att vi stod i kalinges klack i går var ju att Västervik drog igång detta genom att stå med Kallinges klack i Vimmerby. Å så tjatar de om att vi är omogna nu.

2011-03-12 @ 21:06:26
Postat av: Freddie

Du glömde att Tjernobyl orsakades av att du glömde köpa mjölk den aktuella dagen!

2011-03-13 @ 08:59:52
Postat av: Preben

Till Mr K.



Självklart kan inte Ultras era ramsor. Vore ju skam om så var fallet och ang. rena toner. Har ni audition innan man får vara med i er klack? Huvudsaken är väl att man sjunger!?

2011-03-13 @ 11:49:13
Postat av: Filip

Hahah, precis som om ''MR K''s och resten av Kallingefolket kan ta någon rätt ton... Ni kan ju förhelvete inte ens prata Svenska..:)

2011-03-13 @ 12:05:48
URL: http://slapshot.myshowroom.se
Postat av: bokaj

Såg reprisen och tackar gud för att jag inte betalade nåt. Vicken kommentator! Sämsta jag nånsin hört!!

2011-03-13 @ 19:23:34
Postat av: RBF medlem

@ Rolle Räka - Kallar du att sitta på sittplats 10 meter ifrån klacken för att stå med WA så tycker jag allt att du är lite naiv.

2011-03-13 @ 20:48:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0