Tyringe värvar från Västervik

Tyringe fortsätter att förstärka. I dag gjorde man klart med en trio Troja-fostrade spelare. Dels handlar det om duktige backen John Henriksson, som lämnar Västervik för kommande seriekollegan. Dessutom har Tyringe lockat till sig kusinerna Ted Nilsson och Tim Dahlin, som båda avslutade fjolårssäsongen i Värnamo efter att under halva säsongen ha spelat division I-hockey med Munkfors respektive Östersund.

Tingsryds högpresterande men skadeförföljde center, Thomas Lundström, fortsätter sin karriär i Mörrum. Sjukt bra nyförvärv för ett av alla dessa "Blekingska" klasslag i division 1 F.

Det är inte bara jag som tror att vår tryoutande back, Emil Wahlberg från Åseda IF, kommer att bli en sensation den kommande säsongen. Åsedas bloggmästare Victor Magnusson, skriver så här på www.vahockey.blogspot.com:
" Emil blev igår som många vet officiellt klar för Vimmerby. Det känns rätt och bra på alla sätt. Emil hade nått så långt som han kan i Åseda, i mina och mångas ögon för bra för att spela i div2 och för att kunna ha en fortsatt utveckling så var steget ett måste. Jag har svårt att se att han inte kommer att lyckas i div1, han har alla verktygen för att klara sig riktigt bra. Grattis till chansen Emil, vet att du kommer ta den."

Söderettorna är så jäkla mycket bättre än de i norr, sägs det ju. Och framför allt ska söderserierna ha sprungit iväg de senaste åren. Med det resonemangen så borde Eric Przepiorka vara en okej (men inte mer) värvning från Asplöven till Olofström. Jag tror att han kommer vara ruskigt bra - precis som han var senast i OIK.

AIK-fostrade backen Mikael Alba, som har gjort braksuccé i division I-laget Enköping de senaste två säsongerna, blev hårdsatsande seriekollegan Vita Hästens nästa nyförvärv. Lika enkelt som det är att utnämna en megafavorit i division 1 E, lika svårt kommer det bli för alla halvstjärnor att ta plats i Norrköpingslaget.

Kommentarer
Postat av: Läktarexperten

Johan Henriksson kommer inte vas särskilt saknad av mig. Han är väl ingen back som tillför ngt speciellt och för ett satsande Tyringe så tror jag inte det är rätt värvning. Men som alla vet så kan även jag ha fel :)

2011-05-21 @ 21:39:26
Postat av: vind i håret

duktige backen john henriksson...jo ja tackar.......

2011-05-21 @ 23:12:28
Postat av: Johan Henriksson?

Det är alltid lika roligt att läsa anonyma kommentarer där "supportrar" sågar en spelare så fort de lämnar deras klubb. Alla som sticker platsade egentligen inte och alla som kommer är gudar...

2011-05-22 @ 14:42:10
Postat av: Robert

Jag hade gärna sett Henriksson kvar i VIK. Därmed inte sagt att han var någon storstjärna. En ung, utvecklingsbar och oöm back kan väl duga som karakteristik, tycker jag. I valet mellan Henriksson och t ex Markus Hägg, väljer jag dock tveklöst Hägg. Bara som en liten jämförelse alltså.

2011-05-22 @ 17:22:22
Postat av: Vik

John gjorde 2+4 för Vik och gjorde ingen större succe.Hyfsad framåt inte mer, bakåt en säkerhetsrisk.Han är dock ung och har utvecklingspotential.

2011-05-22 @ 20:48:09
Postat av: Micke

Henriksson är ju klasser bättre en Hägg, Hägg har väl aldrig vart ordinarie hos vik ?

Synd men vi önskar han lycka till i Tyringe.

2011-05-22 @ 23:00:48
Postat av: Thomas

Hur går det med Alm. Enligt rykten har han tackat nej till både khk och kallinge :)

2011-05-22 @ 23:09:54
Postat av: Mannen

Vimmerby rustar för 2:an? Två J 20 spelare imponerar inte och inte någon ung byfåne från Åseda heller.

2011-05-24 @ 10:13:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0