Inte så mycket att säga om...

Jaha!?!? Vad ska man säga om det här då? Förlust med 3-2 och avgörandet kom med bara drygt en mínut kvar. Jag såg tyvärr ett helt annat lag i kväll, jämfört med matchen mot Vita Hästen häromdagen. Vi kan inte ens skylla på domaren, även om TAIF-tränarens, Torleif Lundstens, press på domaren verkade ha fått önskad effekt.

Till matchen då? Ja, förutom att ett par övernitiska ordningsvakter försökte fälla en huvförsedd VH-entusiast för att han höll en flagga mitt framför sin egen klack (dödsstraff på det onda brottet, eller…?), så fick VH bra stöd. VH var bättre i den första perioden, Tranås ägde den andra och den tredje var relativt jämn. Men som sagt, Tranås vann rättvist – och detta trots att de hade fem ordinarie spelare borta ikväll.

– Vi är inte i närheten av det vi presterade mot Hästen häromdagen, tyckte Anders Spaak
 – Nu är det fan dags att vi börjar prestera på bortaplan också.  Vi ska ha ett rejält snack om vad det här beror på, säger Anders Spaak.

Hemmatränare Torleif Lundsten då?
– Utifrån förutsättningarna (fem ordinarie borta) gör vi en bra match.
– Det var en härlig stämning - mycket tack vare Vimmerbys klack.

Själv kan jag inte säga mer än att Tranås seger var rättvis. Och utifrån kvällens betraktelser kan jag inte tänka mig annat än att det är Vimmerby och just Tranås som kommer att göra upp om den fjärde platsen till Allettan (om nu Hästen, Skövde och Mariestad gör sitt).

Just det! Spelarkritik? Återigen var det Jim Nordh och Petrus Olivestam i andrafemman som var bäst. Tyvärr fick Nordh besöka sjukhuset i Eksjö efter matchen, då han skadade foten i mathens sista byte.

VH-Ultras då? Grymt! Nu handlar det om att mobilisera nya krafter till Mjölbymatchen på söndag. Det är nu laget behöver er!


Kommentarer
Postat av: Cim

Jag undrar vilken match herrn befann sig på om han anser att Vimmerby ägde första perioden? Vad jag såg var det ett Vimmerby som knappt lämnade den egna zonen förutom när dem fick numerärt överläge eller när TAIF slarvade. Jag kan ha fel, men det är min högst personliga åsikt.



Sen skall det väl tilläggas att Vimmerby spelar ett mycket förtjänstfullt försvarsspel och utnyttjar dem chanserna som dem får.

2011-10-08 @ 00:48:42
Postat av: Jocke

Jadu, den där mannen med huva och solglasögon vad fasen gjorde han där med den munderingen. Jag själv blir väldigt misstänksam när jag ser någon går klädd på det viset. Om han fick problem med vakterns så var det nog inte så konstigt. Jag pratade med folk från Vimmerby, de undrade också vad det var för dåre. En av dessa gick fram och bad mannen med huva och solglasögon att tagga ner. Hn var absolut inte där för att se hockey kan jag lova, och ja, han vevade med en flagga´, gjorde sitt bästa för att vi inte skulle se vad som hände på isen, idiot!!!!!!!!!!!!

Matchen?? Solklart rättvis seger till Tranås!!!

2011-10-08 @ 12:51:16
Postat av: slaktarn

det var en minst sagt underhållande match där domaren var i focus... att torleif kritiserade domaren innan matchen får ni väl förstå efter den bedrövliga insats han gjorde.. nog om domarn...



Vimmerby har ett jävla tempo o kämpar, dock verkar dom vika ner sig o grina lite. klart att möta de 3 topplagen tar väl på krafterna o jag hoppas vid gud att vimmerby kommer bakom tranås och före mjölby. för jag tror inte vimmerby håller hela sässen trots den förvånansvärt bra öppningen.



kul med bortaklack och vad anbelangar snubben i rånarluva o glajor så borde han blivit utkastad med huvudet före enligt mitt tycke, huva/mask/slöja/sjal bör inte bäras om man inte har löjligt starka skäl att dölja sitt mindre smickrande anlete.



mer fredagsmatcher åt folket...o lycka till mot mjölby

2011-10-08 @ 15:06:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0