Nu jiieevlar börjar Allettan hetta till

Jag har hört mycket om Johan Jönssons gamle lekkamrat Henrik Hetta – poängmaskinen från norr. Däremot har jag aldrig sett honom spela tidigare. Därför var det med stor spänning man bänkade sig för att syna honom i kväll. Och ja, jag vet att man inte ska döma en spelare efter en match. Så förmodligen hade han bara en väldigt dålig dag i dag…

Kan inte tänka mig att Thomas Fahlqvist blir kvar i division 1 nästa säsong. Enda möjligheten för OIK att behålla honom är nog att avancera till Allsvenskan. Eller..? Och ja, jag vet att han har kontrakt även över nästa säsong också. Men kan någon berätta varför han inte har tagit chansen i Allsvenskan tidigare?

12 minuter in i första perioden vänder sig bänkgrannen till mig och frågar hur i h…e det är möjligt att det bara står 1-0? För en gång skull är han och jag överens. Jag svarar att jag också tycker att det är svårbegripligt. Drygt tre minuter senare står det 1-3… Då reser sig bänkgrannen och går. Och vi andra sitter som fågelholkar och fattar inte riktigt hur det gick till.

Ställningen är 1-2. Skott mot Lundell i OIK-målet, med handen viftar en VH-forward pucken i stolpen, som sedan tar på Lundells ”bakben” och in i mål. Bortdömt! Vad säger reglerna? Jag vet faktiskt inte? Däremot ganska typiskt för den här matchen. Ungefär lika typiskt som att 1-3 kom i anfallet efter.

Kommer på mig själv att tycka att alla motståndare verkar vara så ruskigt effektiva mot oss. Färgad? Alldeles säkert! Men till och med OIK:s hemsida tyckte att laget i kväll gjorde mål på allt som liknade målchans i den första perioden. Det kan ju inte vara en slump? Eller…? Just det har ju varit vårt signum under hela säsongen. Tjyvar!

Jim Nordh, Marcus Schelin, Robin Andersson, Martin Ågren, Eric Johansson, Patrik Bengtsson, Christian Widéen, Emil Georgsson m fl. Ja, det var många som gjorde stabila insatser i dag! Jojje har börjat bära förstalinan, så där som bara han kan.

Var visst ett jäkla liv i Himpan i Peking i kväll. Spelare slogs. Mål blev felaktigt tilldömda och bortdömda. En känd videobloggare blev utkastad efter att ha sagt fel saker till omåttligt överseende ordningsvakter. Nu jiieevlar börjar Allettan hetta till. Tungviktarmatchen vann Hästen mot Karlskrona med 5-2. Så ja, jag tycker fortfarande att Vita Hästen är ett mycket mer komplett och kompetent lag än vad KHK är.

Bara längtar efter KHKarens sammanfattning av kvällens match mot Hästen. Har inte kommit något ännu på klubbens hemsida?!?!?! Tar oroväckande lång tid.

Kan kanske bero på hans eländiga avslutning på dagen. Nästan lika kass som starten av densamma. Kolla här.

.


Kommentarer
Postat av: Pelle

Tror att Fahlqvist är lite för "klen" för högre serier, lite som er eminenta 67:a om han vägde 10-15 pannor till(muskler då...) skulle han inte lira i VH, snarare W.C...

Kik fick storstryk av Mariestad, KHK skrämmer verkligen inte, Oik vinner över er på en lycklick sekvens som ger tre snabba...

Summa summarum F-serien kanske är lite överskattad?

2012-01-08 @ 23:51:49
Postat av: Jönsson

Vafan, var Hetta så dålig? Han brukar ju vara stabil även när han har en sämre dag. Jaja, trist att se att det blev torsk igen idag! Men jag tror på vändning!

2012-01-09 @ 00:47:16
Postat av: Krister Roos

Mariestad åkte på en rejäl kross mot KRIF och hade inte en suck, inte en chans att göra nåt åt det. KRIF var ljusår bättre och snurrade upp Mariestad som inte skådats i Kockumhallen på mycket länge! Kattens lek med råttan!

2012-01-09 @ 22:14:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0