Klart med ny klubb för Robin Andersson

De två senaste säsongerna har Vimmerby Hockey-keepern Robin Andersson mer eller mindre agerat back up till förstemålvakten Calle Brattenberger. Med tanke på Robins kapacitet var det verkligen ingen tillfällighet att han tidigt meddelade VH om att han skulle komma att söka sig vidare. Nu har han gjort klart med en ny klubb. Papperen är inte skrivna men enligt såväl klubben som Robin är parterna överens.

 

Och faktum är att Robins nya klubb har stor koppling till Vimmerby, För så här är det:

  • Vimmerby värvade Grästorps målvakt Marcus Evertsson till den här säsongen.
  • Grästorp tränas den här säsongen av före detta Vimmerby-coachen Anders Spaak.
  • Robin Anderssons nya klubb kan du ju nu säkert räkna ut.


- Jag har inte haft någon kontakt med Fredric Jaensson (Vimmerby Hockeys sportchef), men till tränaren Tomas Sandlin sa jag ganska tidigt att jag var på väg bort. Tomas har sedan även hjälpt mig att hitta ny klubb, berättar Robin Andersson.
- Jag har haft kontakt med Grästorp ända sedan de kvalade nedåt. De visade intresse tidigt och när sedan Spaak skrev på som tränare blev kontakterna fler och tätare. Jag har fått ett jättebra intryck av Grästorp. De har fixat jobb åt mig och i slutet av juli flyttar jag dit. Nu över sommaren är jag ”hemma” i Kalmar och kör försäsongsträning på egen hand.

 

 

.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0