Eric förlänger med Vimmerby Hockey

Vimmerby Hockey fortsätter att landa kontraktsförlängningar med nyckelspelare. Tredje man att ansluta till nästa säsongs trupp, efter kapten Emil Wahlberg samt forwarden Jim Nordh, är egna produkten Eric Karlsson.
– Jag är jätteglad. Det var precis det här jag ville när jag vände hemåt, säger Eric.


Av alla talanger som Vimmerby Hockey har fått fram under åren, är nog Eric Karlsson, 21 år, en av de allra största. Han gjorde a-lagsdebut just 15 år fyllda och presterade då på hög nivå i division 2. Därefter styrdes kosan till Linköping, men tyvärr orsakade flera komplicerade skador och hjärnskakningar stopp i karriären. Men nu är han verkligen på gång igen.
Eric kom till Vimmerby Hockey från division 2-klubben Boro/Vetlanda under denna säsong och trots att han låg efter rent träningsmässigt har han vuxit in i laget på ett imponerande sätt och tillhört en av de bästa spelarna under Allettan.

– Jag tror att allt strul under min karriär har gjort mig mer ödmjuk och ännu mer målmedveten. Det finns inget annat än att ta den roll jag tilldelas i laget och sedan göra den så bra det bara går, säger Eric, som har fått ta ett stort defensivt ansvar i sin centerroll, inkluderat mycket spel i box play.
– För ett par år sedan visste jag inte om jag skulle kunna fortsätta att spela hockey, men nu sitter jag här med ett nytecknat kontrakt med min moderklubb – ett topplag i division 1.
– Det var precis det här jag ville när jag vände hemåt. Jag spelar inte hockey för att tjäna pengar, utan för att jag brinner för sporten och för moderklubben. Jag är väldigt glad över att få chansen att utvecklas ytterligare i Vimmerby, säger Eric Karlsson.

En som självklart är nöjd med den senaste kontraktsförlängningen är Andreas Malmunger i Vimmerby Hockeys sportgrupp:
– Sedan Eric anslöt från Boro/Vetlanda har han presterat bättre än vad någon vare sig kunde tro eller begära. Eric har på kort tid tagit rollen som en mycket viktig spelare – både på och vid sidan av isen. Med sin inställning är han ett föredöme för många andra.
– Att försöka förlänga kontraktet med Eric var en självklarhet. Nu när han är hel och frisk, samt med en hård kommande försäsongsträning i kroppen, kommer han ta ytterligare kliv till nästa säsong. Det är jag säker på.

.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0