Ispremiär i dag - i Oskarshamn...

Äntligen är det dags. I kväll kommer våra spelare att ta de första svajiga skären för säsongen. Tyvärr är inte isen klar i hemmahallen, utan därför har vi fått hyra in oss i Oskarshamn. Tack IKO för snabb och smidig hantering samt er välvilja att upplåta hallen åt oss under måndag, tisdag och onsdag. Ja, för så är det alltså. Säsongens första träningsmatch mot Skara, kommer att spelas i Oskarshamn. Så om du vill följa VH från början den här säsongen, ska du vara bänkad kl 19.00 i Arena Oskarshamn nu på onsdag, 25 augusti.
Isen i Vimmerby Ishall förväntas kunna bära vårt snabbskrinnande gäng från och med slutet av den här veckan. I samband med någon träning i början av nästa vecka kommer vi att ha ett event för allmänheten (spelarpresentationer, intervjuer, tränarsnack, tävlingar, utlottningar etc), men det återkommer jag med mer info om.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Då går alltså årets största favoriter på is i oskarshamn! Man börjar nu se vilka träningsmöjligheter det är ni pratar om när det gäller varför spelarna väljer VH istället för andra klubbar. Att flytta ner från norrland bara för att behöva pendla till en annan stad för att träna, ja det gör man ju mer än gärna! För det har ju inget med ekonomi att göra att de väljer spel i VH!?



Jag går gärna ner 25-50% i lön om det finns ett löparspår utanför där jag bor....not!

2010-08-23 @ 19:45:58
Postat av: Micael

Jag kan bara konstatera att du har ganska olika syn på det hela, jämfört med vad vi och våra spelare har. Vi hade satt ispremiären till den 23/8. Nu gjorde tekniska problem med kylaggregaten att det blev tre dagar försenat i Vimmerby. Då måste jag nog ändå tycka att det är ganska bra att kunnna erbjuda vår tränare och våra spelare en lösning i alla fall. Och jag kan lova dig att de killar som bor i Vimmerby inte ser det som något större bekymmer att åka till Oskarshamn tre gånger under en säsong. Inget konstigt i det, utan det känns som självklarheter.

Mer märkligt är vilket otroligt intresse våra spelarkontrakt tilldrar sig från vissa håll. Men samtidigt är väl alla skriverier från andra håll ett bevis på att det finns ett stort intresse för oss.

2010-08-23 @ 20:32:16
Postat av: Undrande

Money Talks..Måste bara fråga vad det är för socialt liv som man lever om man jobbar 7-16 i v-vik,sedan sätter sig i bilen till VH för att träna .sedan kommma hem runt 20-21.00..Kan du förklara det för mig ?

2010-08-25 @ 00:13:23
Postat av: Micael

Hej Undrande. Eftersom jag inte har någon egen erfarenhet av det du beskriver, tycker jag att det är bättre att du frågar dem som känner till svaret på din fråga. Jag föreslår att du hör med Heed, Bertilsson, Skännestig, Jillehed, Hägg, Sundell m.fl, som har pendlat tidigare säsonger. Om jag ska ge mig på en gissning, så är det nog väldigt individuellt - somliga passar det, medan andra aldrig skulle kunna tänka sig det.

2010-08-25 @ 07:44:56
Postat av: Niclas Heed

Även om jag bara gjorde två veckor är det bland det tråkigare jag gjort i hela mitt liv. Skulle inte göra om det, inte ens för era kontrakt.

2010-08-26 @ 03:21:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0