Jonas Ström missar söndagens match

Jonas Ström fick ju kliva av onsdagens match mot Åseda med smärtor i ljumsken. I dag var han hos läkaren och fick skadan diagnostiserad som en lätt bristning/blödning.
- Det blir att vila ljumsken över helgen och sedan sikta på att kunna spela på onsdag. Jag får känna på det på träningen måndag och tisdag först. Jag har fått behandling, tabletter och övningar som jag ska göra, så förhoppningsvis går det över fort, berättade Jonas tidigare i dag.

Det har ryktats en del om att högklassige backen (nu i Surahammar i division I), Thomas Mitell, skulle förstärka Kallinge/Ronneby efter jul. I dag blev det klart att det blir allsvenska Västerås för Mitells del istället - åtminstone den närmaste veckan. Det väntar nämligen en veckas provträning för Mitell, innan VIK tar sitt definitiva beslut.

Synen på matchen mot Åseda i onsdags är sannerligen starkt färgad av var man har sitt hjärta. Själv skrev jag att de båda första peridoerna mest liknade ett 40 minuter långt powerplay, där Vimmerby parkerade i anfallszonen framför Åsedas köttmur till försvar.
Jag kan därför inte låta bli att citera hur man från Åsedas håll (skribenten på hemsidan) såg på matchens andra period:
"I andra perioden tycker jag att vi få mer att säga till och spelet böljar."
Vad som är rätt och vad som är fel ligger i betraktarens ögon.

I går kväll bröt stjärncentern Stefan Gråhns, värvad från Södertälje till den här säsongen, sitt kontrakt med IK Oskarshamn. Åtminstone lyder den officiella versionen så. Det har tisslats och tasslats en tid om en möjlig förestående separation mellan IK och Gråhns, men jag väljer att säga som IKO:s kanslichef, Martin Svensson, säger till Barometern i dag:
- Av respekt till Stefan och hans familj så lämnar vi inga ytterligare kommentarer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0