Svullen och öm men annars oskadd

Vi var nog många som satte kvällskaffet i halsen i går när vi fick reda på att poängligaledaren i division II Södra B, Robin Ekström, fick bryta matchen mot Boro i början av den andra perioden efter att ha fått en puck i ansiktet.
Jag pratade alldeles nyss med Robin, precis utkommen från Västerviks sjukhus, där han har röntgat käken nu på morgonen. Och det var lugnande besked han kunde ge.
- Jag har haft tur i oturen och klarade mig helt utan fraktur. Jag är ordinerad vila ett par dagar och ska vara vaksam på sympton på hjärnskakning. Munnen är svullen och öm och jag ser ännu värre ut än vanligt, berättar Robin.
Det var när Robin stod i båset och tittade på spelet, som olyckan var framme.
- Det var en rörig situation nere i hörnet. Innan jag hann reagera small det till i ansiktet på mig och jag blev helt knockad. Som tur var så var det den flata sidan av pucken som träffade mig. Om det istället hade varit puckens kant, så hade jag nog fått plocka upp både tänder och käke från båsgolvet.
Robin planerar att träna på lördag och hoppas kunna vara med och spela hemmamatchen mot Jonstorp på söndag.

Kommentarer
Postat av: marcus

ni får snart sätta upp plexit framför båset =)

2010-12-10 @ 18:46:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0