Handskada, fotskada och poängsnitt

VH:S EGEN LIEMAN Pierre Gustavsson är känd för att vara en synnerligen sympatisk och omtänksam herre. Men nu börjar jag undra om han inte är lite av en ulv i fårakläder? Härom veckan skickade han Emil Georgsson i isen så han fick sy ett par stygn på läppen. I går var det dags igen, då Pierre skadesköt vår provtränande målvakt, Dennis Hedström. Till Pierres försvar ska väl dock sägas att det mer handlade om att pucken tog illa. Dennis fick rejält ont i sin vänstertumme men tyckte som tur var att det kändes bättre i dag.
Dennis Hedström gjorde förresten ett riktigt stabilt intryck under sin första träning. Stor, tät, lugn och trygg i sitt spel.


MESIGT SÅ JAG SKÄMS Apropå skador, så har nu även jag drabbats. Min historia är dock inte riktigt lika macho som den om killen som täckte ett stenhårt slagskott i en träningsmatch med utsidan av sitt oskyddade vadben eller den om spelaren som fick sy läppen efter att både en medspelare och hans eget spräckta visir dundrade in i käften på honom. Nä då, det här är av en helt annan kaliber.
När jag kom hem efter träningen i går kväll skulle jag värma lite mat i micron. På något outgrundligt sätt lyckades jag dra med hela glasskivan (du vet den där tjocka glasskivan inne i micron, som man ställer tallriken på) ut ur micron. Den for som en 2 kilo tung höghastighetsfrisbee och gick i tre miljdarer bitar i golvet. Illa i sig, men det värsta var att min vänstra stortå var däremellan - mellan skivan och golvet, alltså. Blått, svullet, ont som fan och noll minuters sömn i natt. Sjukan i Vimmerby i dag och diagnosen blev en spricka i ett av benen i stortån. Så jävla mesigt att man inte ens borde nämna det. Men som sagt - man är ju inte direkt Terry Butcher!

2,33 I SNITT Spännande att kolla poängsnitt (antal poäng gjorda per match). Här är vår topp tio, so far:
Robin Ekström 2,33
Emil Georgsson 1,92
Joacim Hedblad 1,83
Johan Jönsson 0,86
Jonas Ström 0,83
Pierre Gustavsson 0,75
Simon Casselstrand 0,58
Johan Andersson 0,50
Peter Gustavsson 0,42
Petrus Olivestam 0,36

FRI ENTRÉ PÅ SÖNDAG Det snackas mycket hockey i Vimmerby nu för tiden. Att Intersport har gått in och köpt söndagens toppmöte mot Tyringe och därmed bjuder all publik på fri entré, har inte gjort hypen mindre direkt...

Kommentarer
Postat av: Anonym

när är teäningen i morgon? sugen på att gå upp och kolla

2010-11-12 @ 22:54:34
Postat av: Micael

Träningen är kl 12.30. Sedan spelar J18 match därefter, kl 14.00. Heldag i hallen. Även i morgon...

2010-11-12 @ 23:29:07
Postat av: ........

J-18 spelar på söndag och A1 spelar imorgon.............

2010-11-13 @ 00:10:41
Postat av: Micael

Självklart. Visst är det så. Tack för rättelsen.

2010-11-13 @ 09:39:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0