Inte bra när arbetet tar överhand...

Jag vet att det är oförlåtligt, men nu har faktiskt jobbet tagit överhanden över fritiden de senaste dagarna. Men visst har det hänt en del i klubben sedan söndagens hemmaförlust mot Tyringe.

I dag gjorde vi klart med Dennis Hedström, isländsk landslagsmålvakt och senast i Stockholmsklubben Ormsta, för resten av säsongen. Därmed har vi nu tre målvakter i a-truppen - en nödvändighet inför fortsättningen.

Desto tråkigare var det att trotjänaren Peter Gustafsson i går kastade in handduken.
- Jag är så sjukt missnöjd med min säsong. Jag har aldrig varit bättre tränad och heller aldrig mer sugen inför en säsong, sedan har jag inte fått ut någonting. Vi har ett kanonlag med bara en massa sköna karaktärer, men trots det försvinner all motivation när det går så här tungt, sa "Petta" till mig ikväll.
Han är hård mot sig själv, men om det nu är så han känner så måste vi acceptera det. I vilket fall hoppas jag verkligen att Petta antingen blir kvar i vår organisation på något annat sätt eller att han hittar tillbaka till glädjen att spela hockey.

Träning i kväll, ledigt i morgon, träning på fredag och sedan match borta mot Osby på lördag. Lite annorlunda vecka för våra grabbar.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Varför ge upp så lätt?

Varför inte kämpa, förhelvete Petta!

2010-11-17 @ 23:01:23
Postat av: Peter

Synd med Peter vi vet ju vad han kan!

Går det inte fixa en busslast till osby i helgen och en till Kallingematchen tror du?

2010-11-17 @ 23:20:27
Postat av: Peter

Ryktas om en viss comeback i VH tröjan, en tuff duktigt forward, rightare, som kan göra lika mycket poäng som han kan satta in fina tacklingar eller stå upp för laget och ta en fight, tror du vet vem jag menar.

Kan jag ha rätt eller dementerar du det ryktet :)

2010-11-18 @ 08:31:29
Postat av: sventa

honom kan vi ta i VIK ler* tråkigt för vimmerby,han är duktig ju

2010-11-18 @ 13:09:50
Postat av: Micael

Peter:

Buss till Osby är inte aktuellt.

Däremot kommer vi att ta upp anmälningar för att kunna fylla en buss till Kallinge.

Men visst, om det är 50 man som mailar och vill åka till Osby, så löser vi det också.



Peter 2:

Nej, spelaren som du tänker på kommer inte göra comeback. Så tyvärr måste jag dementera det. Det blev helt klart härom dagen.

2010-11-18 @ 13:40:00
Postat av: oik

varför är buss till osby uteslutet men till kallinge aktuell.

2010-11-18 @ 20:46:21
Postat av: Micael

Sa iofs inte att det är "uteslutet", utan att om det är tillräckligt många som vill det, så fixar vi det också.

Dock har ingen förfrågan om buss till Osby kommit, medan det är en hel del som har efterfrågat buss till Kallinge. Dessutom är det nu lite kortare om tid till Osbymatchen.

2010-11-18 @ 21:00:19
Postat av: J.R

Blir det nåt med H.H eller vad händer? någon annan back på g?

2010-11-19 @ 21:29:24
Postat av: Micael

Om man nu ska ge ett politkersvar, så kan man väl säga så här:

Det ser inte sämre ut i dag än vad det gjorde i går...;-)

2010-11-19 @ 23:35:50
Postat av: vh fan

Finns det ingen som kan övertala Erik j att börja spela igen? Han är ju bäst.

2010-11-20 @ 12:55:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0