Så gick det senast det spelades seriefinal mot HHC

Har rotat lite i arkivet. Och minnet svek faktiskt inte den här gången. Hade nämligen för mig att det inte var så herrans många år sedan vi spelade en liknande "seriefinal" hemma mot Helsingborg (nåja, nu visade det sig i och för sig vara sju år sedan).
Den 25 januari 2004 vann Vimmerby med 4-2 inför 780 personer i en riktigt stökig tillställning. Bäst i laget var målvakten Calle Brattenberger, Anders Strömdahl (numer Kostenius), Christian Widéen och Johan Hermansson. Även ungtuppen Sebastian Hellman fick beröm för sitt inhopp.
Ni minnesgoda vet ju att vi till slut vann den rekordjämna serien 2003/2004 (fem poäng mellan de sju första lagen), en poäng före Kristianstad. I kvalserien till ettan kom vi sedan femma efter Mölndal, Vita Hästen, Motala och Nittorp.

Matchfakta från den 25 januari 2004:

Vimmerby-Helsingborg 4-2 (2-1, 1-0, 1-1)
Vimmerbys mål:
1-1 Anders Strömdahl (Johan Hermansson, Christian Widéen), 2-1 Johan hermansson (Christian Widéen), 3-1 Andreas Ahlstedt (Johan Hermansson), 4-2 Anders Strömdahl (Daniel Stridh)
Skott: 33-24.
Utvisningar, Vimmerby: 9x2 min. Helsingborg: 14x2 min, 2x10 min.
Publik: 780.

Kan vi få be om repris i kväll?

Kommentarer
Postat av: Allvin

Två mål av Kostas!

2011-02-09 @ 15:34:37
Postat av: ...

Det var bättre förr! ;)

2011-02-10 @ 13:12:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0