Influensa, Sterners rygg och VIK:s kanadick

Femte dagen i sjuksängen och man är precis lika tuff som man kunde förvänta sig. Frugan hävdar med bestämdhet att jag måste ha haft febertoppar på åtminstone bortåt 37,9 med tanke på hur illa mitt allmäntillstånd har varit. Minst… För ljuset i tunneln är inte ens ljust. Det är mörksvart.

Nåväl. Trots influensa, jul och nyår så tar hockeyn ändå inte ledigt. Jag har fått massor med frågor om hur spelartruppen kommer att se ut under vårsäsongen, och jag kan bara be om ursäkt för att jag inte har svarat förrän nu.

Efter sitt tre månader långa skadeuppehåll kom Stefan Sterner tillbaka i spel strax innan uppehållet. Dock fick den skicklige centern kliva av isen igen under den sista hemmamatchen mot Limhamn. Stefan har firat jul ”hemma” i Leksand och mår för närvarande tyvärr inget vidare. Efter sin spricka i benet är det nu en krånglande rygg som sätter stopp för spel. Stefan själv befarar att säsongen är slut för hans del, men i Vimmerby håller vi självklart tummarna för att han ska återvända.

Nya spelare då? Vi jobbar på flera fronter och som det verkar nu kommer truppen att kompletteras med en (alternativt två) backar samt en forward (transferfönstret stänger 31 januari). Klart är dock att vi inte kommer att plocka in några kompletteringsspelare i det här skedet, utan i så fall är det spelare som både leder, driver, tillför spets och visar vägen. Vi måste både bredda och spetsa till truppen för att kunna ta oss igenom en lång vårsäsong, förhoppningsvis ett kval samt för att kunna hålla kvalitet på träningarna. Inom två veckor hoppas vi kunna presentera något eller några namn.

Fansens Stjärnspelare rullar på och pengarna som strömmar in där ger oss möjlighet att stärka upp laget rejält. Håll öron och ögon öppna! Och se för bövelen till att bidra du också! Ring kansliet på 0492-151 94 och anmäl dig.

Lördag 22 januari är det fri entré till toppmatchen mot Kallinge/Ronneby. Ett stort antal Vimmerbyföretag går då in och finansierar evenemanget. I torsdags var det närmare 100 företag klara, som skänker minst en krona för varje person som kommer till matchen. Vi ska jobba som djur för att göra arrangemanget oförglömligt. 1500 personer och 150 deltagande företag är målet. Tufft, utan tvekan. Men den här lördagen ska bli något utöver det vanliga. Och samma där: se till att din arbetsgivare, din polare företagaren eller svåger-vd:n joinar!

En rightfattad center på 176 centimeter och 90 pannor. Där har du Västerviks nästa nyförvärv. Åtminstone om de uppgifter jag fick berättat för mig i helgen stämmer. Huruvida 25-årige Cody Collins från collegeklubben Mercyhurst College är klubbens eftertraktade ”kanadick”, eller om det kommer fler nyförvärv, förtäljer dock inte ryktena. Hur som helst förväntas han anlända till grannkommunen under nästa vecka.

 


Kommentarer
Postat av: Johan

En eventuell import spelare att skriva att stärka VH?

2011-01-05 @ 20:43:02
Postat av: Berra

De är som mörkast precis innan de blir bäcksvart. Jag vet hur de är med så hög feber som 37,9. Man kan knappt säga annat än "de är så synd om mig"

2011-01-07 @ 19:47:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0