Dagens topp-fem av Torleif Lundsten

Efter matchen mellan Vimmerby och Tranås i fredags hade jag ett en och en halv timme långt telefonsamtal med Tranås tränare Torleif Lundsten - ett samtal som inte var till ända förrän framåt halv ett på natten. Jag hade tänkt mig att få ett par uttalanden efter matchen, men samtalet utvecklades till att bli ett intressant och givande utbyte av tankar och åsikter - både på djupet, bredden och tvären.

Tranåstränaren har ju gjort sig känd för att vara en minst sagt frispråkig herre och ingen kan i alla fall beskylla honom för att inte stå för sina åsikter eller att inte beröra. Därför kan jag ju inte låta bli att här publicera topp-fem avseende "Torleif Lundsten-citat" från dagens nummer av Vimmerby Tidning.

1. "Vi är fullständigt överlägsna i dagens match".
2. "Förhoppningsvis blir han (VH-målvakten Calle Brattenberger) avstängd resten av säsongen, något annat vore ju ett lagbrott".
3. "Vimmerby har en spelare och det är Calle Brattenberger, men han lär ju inte få stå på ett tag. Det ska bli kul att se hur det går för Vimmerby då".
4. "Lagledningen vägrade tacka oss och det är små människor som gör så".
5. "I övrigt har jag inga kommentarer".

I stenhård konkurrens tycker jag ändå att nummer 5 är mest underhållande...


Kommentarer
Postat av: Christer Lindfors

Personligen tycker jag att nr 2 är mest underhållande. Sedan när är ett litet gruff grund till en säsongs avstängning? Fast femman är också komisk, helt klart!

2011-11-07 @ 11:19:47
Postat av: MFKR

Det är intressant att du uppfattar det som "ett litet gruff"...

2011-11-07 @ 11:42:15
Postat av: stefan

Som sagt indianerna är inte hemma där..standarden är på vid gavel... Har jag glömt något så är det bara att fylla på .......

2011-11-07 @ 12:30:16
Postat av: Christer Lindfors

MFKR, glömde att fråga dig först innan jag hade en egen åsikt! Sorry...

2011-11-07 @ 13:44:58
Postat av: MFKR

Du KANSKE är förlåten....

2011-11-07 @ 14:45:38
Postat av: LasseÅ

Känns som att citaten ovan är tagna lite ur sitt sammanhang så att ni i Vimmerby ska kunna göra er roliga över Torleif. Men om ni tycker det är roligt så bjuder han säkert på det.

2011-11-07 @ 17:56:33
Postat av: Erik

Inte fan är det taget ur sitt sammanhang. Här är allt och i den ordning som Lundsten säger i Vimmerby Tidning i dag.



Tranåstränaren Torleif Lundsten höll dock inte riktigt med VH-tränaren:

- Vi är fullständigt överlägsna i dagens match. Vimmerby har en spelare och det är Calle Brattenberger, men han lär ju inte få stå på ett tag. Det ska bli kul att se hur det går för Vimmerby då, sa han och tillade snabbt:

- Sedan vill jag ge en eloge till lagkaptenen Christian Widéen som tackade efter matchen. Lagledningen vägrade tacka oss och det är små människor som gör så. I övrigt har jag jag inga kommentarer, sa en besviken och irriterad Lundsten.



I den andra artikeln om Calle Brattenberger:



Tranåstränaren Torleif Lundsten såg dock situationen på ett annorlunda vis:

- Förhoppningsvis blir han avstängd resten av säsongen, något annat vore ju ett lagbrott, menade en rejält uppretad Torleif Lundsten.



Så att försöka snacka bort det som taget ur sitt sammanhang är helt meningslöst du gosse!!!

2011-11-07 @ 20:54:43
Postat av: SL

Att inte tacka för spel efter matchen är inte roligt att se och för dom ungdomar som ser på matcherna , ger det helt fel signaler.Att ge o ta 110% som roland stoltz sade är helt ok under spelets gång ,men efter skall kamratskap gälla tycker jag.

2011-11-07 @ 22:00:59
Postat av: stefan

SL

Det finns säkert en mycket bra anledning till varför det inte skakades hand efter matchen men det vet varken du eller jag någonting om så varför uttala sig om det..

Vi får nog vänta på Spaks memoarer för att få veta varför!

Jag kan tänka mig åtskilliga saker som är mer osportsliga än att inte skaka tass efteråt!

2011-11-09 @ 05:01:20
Postat av: S

att inte skaka hand efter en match är det mest respektlösa man kan göra inom lagidrott i min mening. Varför kan man inte uttala sig om detta, det är många som inte har en aning om en massa andra saker som skrivits här i kommentarerna på senaste tid.



Jag tror det beror på att er tränare saknar ryggrad. i övrigt så finner jag det kul att ni verkar ta allt det torleif säger på allvar då han provocerar er..



2011-11-11 @ 09:02:17
Postat av: T

Jösssws. Jag kan nog komma på hundra saker inom lagidrotter som är mer respektlöst än att inta skaka hand efter en match. Du har rätt i att det är många som inte har en aning om en massa andra saker. Bland annat att Tranåsledningen sedan vägrade ta emot en ursäkt från VH-ledare vid spelarbussen strax efteråt. Men VH fjantar sig inte och tjuter lika mycket om det som ni har gjort om handskakandet. Pinsamt!!!

2011-11-11 @ 09:41:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0