Mjölbys tränare: "Förlusten är inte mycket att säga om"

Det var en ganska dämpad Mjölby-tränare, Mikael Kvarnström, efter matchen. 

"Sett över hela matchen var Vimmerby bättre än vad vi var och förlusten i sig är inte mycket att säga om. Jag tycker ändå att vi inleder bäst och att Vimmerby inte kommer in i matchen förrän vi åker på vår första utvisning. Sedan drar vi på oss alldeles för många utvisningar i den första perioden. Då går det vare sig att föra spelet eller vinna matcher.
I den tredje perioden tappar vi huvudet, börjar spela stressat och drar iväg med forwards alldeles för tidigt. Det funkar inte mot ett lag som Vimmerby, som är så pass bra på att vända spelet. Det var också därför jag tog en time out.
Visst är jag lite förvånad över Vimmerbys klara andraplats. Samtidigt är det inte ovanligt att nykomlingar går bra i en serie och Vimmerby är ett bra lag.
Vi måste lära oss att tro på vårt spel även när vi hamnar i underläge. Det har vi jätteproblem med nu. Samtidigt vill vi försöka vara ett spelande lag. Visst handlar det om att vinna matcher men i och med att vi har ett ungt lag, så har vi också ett ansvar att försöka utbilda bra ishockeyspelare."


Kommentarer
Postat av: stefan

Måste erkänna att jag tycker att Mjölby var en positiv överraskning och det är alltid roligt att se på hockey när det är två lag som försöker spela! Trodde att matchen mer skulle se ut som matchen mot Tranås men det finns inte en likhet mellan dessa lag! Ett är ett lag som bara koncentrerar sig på att förstöra hockey och det andra som verkligen försöker spela hockey! Hoppas att det går bra för er i Mjölby mot Tranås på onsdag....

2011-11-14 @ 08:22:28
Postat av: Slovenen

Stefan, seriöst vad är felet på dig, sluta gråt, VH är så sinnessjukt patetiska..

2011-11-14 @ 10:57:19
Postat av: stefan

Gråt va då ! Jag ger beröm till ett spelande lag! Om det är några som gråter är det ni patetiska idioter som tror att allt handlar om er i Tranås....

2011-11-14 @ 12:46:04
Postat av: MFKR

Ja jag hittar då inget i det Stefan skrev som kan relatera till Tranås q;o)

2011-11-14 @ 15:13:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0