GSK-tränaren: "Bara att tacka för lektionen"

Gislaveds tränare, Marko Niemi, var samlad efter kvällens förlust. Han berömde hemmalaget men var samtidigt besviken på sitt eget lags insats.

"Det är bara att tacka för lektionen! Vi förlorar med 6-0 – trots det gör vi en bättre insats i kväll än när vi förlorade mot Vimmerby med 4-3 i sudden på hemmaplan. Jag kan bara ge all heder till VH, de är ett riktigt bra lag och det är inte sådana här matcher som vi ska vinna.

Vimmerby var mycket bättre än vad vi var. De är disciplinerade i sitt försvarsspel, taktiskt drivna, oerhört bra på skridskorna och vänder snabbt i anfallsspelet. De jobbar för varandra och agerar verkligen som ett lag. Jag är inte ett dugg förvånad att de ligger där de gör i tabellen.

Samtidigt är jag besviken på vår prestation. Vi gör det inte bra och vi kan framför allt inte skämma ut oss som vi gör i den tredje perioden, då vi tar en massa onödiga utvisningar och två matchstraff. Det är självklart ett tecken på trötthet men vi måste kunna bete oss bättre än så.

Vi kom in lite fel i den här säsongen. Vi fick besked om division 1-spel ganska sent och ligger lite efter. Jag tycker ändå att vi växer in allt mer i det och jag både tror och hoppas att vi kan bli ett etablerat division 1-lag på sikt. Vi har kapaciteten att klara nytt kontrakt utan att kvala och det ska vi fixa."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0