"Killarna är helt enkelt jävligt bra"

Vimmerby Hockeys tränare, Anders Spaak, var riktigt nöjd efter 6-0 mot Gislaved i kvällens hemmamatch.

"Jag tycker att vi gör en stabil och bra insats. Jag är jättenöjd med hur vi genomför matchen, framför allt att vi jobbar stenhårt i 60 minuter.

Nu har vi tio poäng ner till Skövde – det trodde jag inte ens i min vildaste önskedröm inför säsongen. Samtidigt är det oerhört viktigt att vi är lika fokuserade, koncentrerade, ödmjuka och målmedvetna i kommande matcher, som vi var i kväll. Det får absolut inte stiga oss åt huvudet.

Jag tycker att vi går från klarhet till klarhet. Killarna är smarta, skickliga och helt enkelt jävligt bra. Jämfört med i fjol spelar vi mycket rakare och mycket mognare. Jag sa redan förra säsongen att division 1 skulle passa oss ännu bättre, och det tycker jag visar sig nu.

Kul också att snacka med Shawn Snider (VH:s kanadensiske nyförvärv som gör premiär borta mot Vita Hästen på onsdag) efter matchen. Han var riktigt imponerad av vårt spel. Sannolikt kommer han att spela center mellan Simon Casselstrand och Petrus Olivestam i andrakedjan.

Nu tar vi en dag i taget. Vita Hästen på onsdag ska bli riktigt kul. Vi ska gå ut och spela vårt spel – hålla ihop laget, krympa ytor och spela ett snabbt och rörligt anfallsspel. Nu har vi enorm konkurrens i laget, vilket i sin tur föder kvalitet. Vi har alla möjligheter att ställa till det för Hästen på onsdag."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0