Mariestads tränare berömmer Vimmerby

Mariestads assisterande tränare, Fredrik Johansson, är lite som "Osse" - var det här egentligen bra eller var det dåligt? En sak är han dock säker på - att VH kommer vara ett av de fyra lagen i den kommande Allettan.

”I den första och i den andra perioden hängde vi inte med. Spelmässigt var det kanske jämnt men Vimmerby var bra på att kontra och vi hade rejäla problem med deras snabba omställningar.

Vimmerby är riktigt bra nykomlingar. Förutom Hästen, de (Vimmerby) och Skövde så måste jag ju tro på oss själva som ett av de fyra lagen till Allettan. Att Vimmerby tar sig det är jag helt säker på. Efter vad jag har sett så tycker jag att de är ett bättre lag än exempelvis Tranås.

I dagens match tryckte vi på ganska bra i den tredje perioden. Vi lyckades kvittera och ska väl  vara ganska nöjda med det. Vi skapar inget skönspel, sliter ont på de tre femmor vi spelar med och kan/orkar väl inte riktigt förvalta de chanser vi får i den tredje perioden, då vi har flera chanser att spela med en man mer. Men vi var trötta då och jag tror att de missade chanserna beror på det.

Vimerby spelar väldigt frejdig, är grymt starkt i anfallsspelet och har flera individuellt bra spelare. Visst brister det en del i defensiven men det uppväger de å andra sidan med en riktigt bra keeper.”


Kommentarer
Postat av: Slovenen

haha att ni skulle vara bättre än Tranås måste vara årets skämt.... dessutom ett under att Mariestad har tippats ta en allettaplats..

2011-10-20 @ 10:07:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0