Skövde-tränaren: "Vimmerby vinner fullt rättvist"

Skövdes tränare, Anders Lundström, var inte nöjd med kvällen:

"Jag tycker att Vimmerby vinner fullt rättvist. Vi gör ingen toppmatch och är kanske i en liten formsvacka. Vi skapar en del chanser under första halvan men får inte in pucken men sedan tycker jag att Vimmerby kontrollerar matchen.

Det kändes verkligen bra innan nedsläpp, men vi tar många konstiga beslut som blir avgörande. Jag har svårt att tro att det beror på sviktande självförtroende, eftersom vi hade sju matcher i rad utan förlust under ordinarie tid inför förra omgången, men vi får ta ett rejält snack inför matchen borta mot Tranås på söndag.

Jag är inte alls förvånad över att Vimmerby har gått så här bra. De kanske har lite fler poäng än vad jag hade kalkylerat med, men jag trodde absolut att de skulle vara med och slåss om en Allettanplats."


Kommentarer
Postat av: Leo

Jag måste säga att det känns ganska lyxigt att kunna läsa referat och vad tränarna tycker direkt strax efter match. Bra jobb här och bra jobb på isen grabbar!!!

2011-10-26 @ 23:15:34
Postat av: cj

instämmer:)

2011-10-26 @ 23:37:40
Postat av: Heja Vimseby!

Jag hoppas ni är ett gäng trogna som far land och rike runt nu när det beger sig. Detta kommer ni i Vimseby inte att uppleva varje säsong. Detta är hockeyhistoria som grabbarna skriver just nu.



MVH Glad Oskarshamnspojk som var med före Ekroths tid

2011-10-27 @ 00:59:34
Postat av: Magnus

Formsvacka är bara en ursäkt. En klyscha. Två förluster mot bättre lag är ingen formsvacka. Antingen är man sämre eller dåligt motiverade av olika anledningar. "Formsvacka" vad betyder det? Det låter som en dagens politiker som försöker svara på rådande negativa samhälle av idag.

2011-10-27 @ 01:05:40
Postat av: SL

visst är det starkt o bortaslå skövde ,men laget har ju inte fått några skador på A-femman än ? vad händer då? o dessutom begriper jag mig inte på varför moståndare lagen inte plockar bort a-femman i VH , jo ett lag gjorde det var tranås. VIk ångar på mot ettan vem stoppar det?

2011-10-27 @ 11:29:59
Postat av: Till mongo-S.L

Varför skriver du här överhuvudtaget? Håll dig till datingsajterna istället....

2011-10-27 @ 12:40:07
Postat av: Erik

SL, inget lag kommer stoppa VIK från kvalet till ettan.



... det finns ju inget motstånd kvar i 2:an, de 3 bra lagen gick ju upp förra säsongen.

2011-10-27 @ 13:43:29
Postat av: SL

(mongo)är det dom som dricker starköl i vimmerbyhallen o kastar in på isen ?

2011-10-27 @ 18:45:58
Postat av: Christer Lindfors

SL är det inte dax snart och lägga ner ditt snack om förstafemman? Så vitt jag kan se har VH tre femmor till som producerar. Så gott som alla hockeylag med klass har en superfemma och VH är ett lag med klass, dags för dig att fatta det snart! Förresten lycka till med VIK i tvåan! Som jag skrev redan i våras så hoppas jag att ni spelar i ettan nästa år. Vore kanon för hockeyintresset i norra länet!

2011-10-27 @ 20:21:53
Postat av: Stinget

Kastar in dig på isen nästa gång, SL.

2011-10-27 @ 21:06:10
Postat av: Till SL

För att kunna plocka bort en hel femma måste man ju kunna göra det! Tror du inte att de andra lagen inte försöker? Dessutom har VH fler linor som producerar. Känns som om du är lite frustrerad över att VH inte floppar. Ang. VIK. Spelar inte de i div 2? Du vet, här i Vimmerby bryr vi oss inte så mycket om blåbärsserien :)

2011-10-27 @ 22:34:18
Postat av: stefan

Ja du SL kan det vara så att A-femman är så bra att det inte går att plocka bort dom utan att få sitta i skam hörnan i ett par minuter...... Och så gör VH mål igen... Håll dig du till vikarns blogg där kanske du får lite bättre feedback för dina idiotiska inlägg....

2011-10-27 @ 22:38:55
Postat av: The One

Fan, det är snart så det uktar derby mot er i HA snart? :) Kämpa på Kamar län behöver derbyn så upp Hockey allsvenskan nu!



// Oskarshamn.

2011-10-28 @ 11:01:00
Postat av: Fredrik

Fast det är ju skillnad på att producera och producera. 52p för första kedjan Och 24 p för tredje kedjan som är näst bäst... Alltså mer än dubbelt upp...

2011-10-28 @ 14:06:35
Postat av: stefan

Det vidare ytterligare hur svårt det är att som SL säger "plocka bort" första femman! På pappret låter det så enkelt men att göra det är en helt annan sak.....

2011-10-28 @ 16:53:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0