Spaak optimist inför kvällen!

Jag tog tempen på Vimmerby Hockeys tränare, Anders Spaak, så här ett par timmar före nedsläpp.

En lite speciell match för dig, kan man tänka, då du tidigare tränade Grästorp under två säsonger?
- Nej, det är som vilken annan match som helst. Motståndet skiter jag fullständigt i.

Dina tankar inför kvällen?
- Naturligtvis ska vi försöka prestera lika bra som vi har gjort i tidigare hemmamatcher. Självklart beror det lite på vilken sorts hockey det blir. Jag blir väl inte helt överraskad om de bjuder på rejäl ryggsäckshockey. Trots allt har de inte vunnit någon match än den här säsongen. Jag hoppas också att vi kan få igång målskyttet rejält och att vi tar tre säkra poäng.

Säsongen hittills i stort?
- Poängmässigt är det väl ungefär som jag hade hoppats. Kanske att vi har tagit några överraskande poäng men samtidigt förlorat poäng i matcher där jag trodde att vi skulle vinna.

Oskarshamnslånet Mikael Lidhammar spelar med oss i dag och på lördag. Vad förväntar du dig av honom?
- Att han ska vara in i helvete bra. Har man mer än 150 elitseriematcher i bagaget så borde man kunna köra rejält i ettan. Nu när vi har skador på ett par tongivande killar (Jim Nordh och Eric Johansson) är det bra för oss att få in honom.

Lidhammar placeras i tredjekedjan ihop med Pierre Gustavsson och Marcus Schelin, backen Johan Andersson flyttas ner i fjärdefemman och Emil Wahlberg fortsätter som center i andra. Dina tankar kring detta?
- Johan Andersson har helt enkelt inte varit tillräckligt bra. I början av serien var han en gigant men mot Tranås och Mjölby har det gått riktigt tungt för honom. Samtidigt har Martin Modigs förtjänat chansen (han ersätter Johan i det första backparet). I och med att Lidhammar tar plats i tredjekedjan, flyttas Casselstrand ner i fjärde. Min förhoppning är att Cassel ska tillföra ännu mer speed och kvalitet i den formationen. Vad gäller Emil Wahlberg så har han gjort det bra som center och det är en plats som han är van vid sedan tidigare. Vi får ut mycket mer av Jonas Ström på kanten, så det var aldrig något alternativ att spela honom som center.

Vad säger du till Conny Magnusson (Grästorps tränare) efter matchen i kväll?
- Tyvärr får ni se er om efter poäng någon annanstans…


Kommentarer
Postat av: Knut Kragballe

Lidhammar blev visst poänglös. Tillförde han något?

2011-10-12 @ 21:57:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0