Anders Spaak: Vi gör en gedigen insats

Vimmerby Hockeys tränare, Anders Spaak, om kvällens 2-0-seger över IK Oskarshamn:

”Jag tycker att vi gör en gedigen insats i de två sista perioderna. I den första perioden var vi lite rostiga och hade problem med positionsspelet. I pausen rättade vi till en del detaljer och sedan tycker jag att vi var det bättre laget.

Man kan inte dra några slutsatser av den här segern, men vad som glädjer mig är att vi kändes överraskande stabila i spelet. Jag har sett detta på träning, men sedan är det en annan sak att omsätta det i match. Kul att se sådan stadga och stabilitet, inte minst i det defensiva spelet.


Vi har många ledargestalter i laget, som visar vägen. Det gör också att alla vågar ta initiativ och att laget i stort spelar med ett självförtroende som imponerar. På det hela taget en klart bra insats för att vara den första träningsmatchen.”


.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0