28 timmar kvar till säsongens galnaste match

Bara 28 timmar kvar tills det brakar loss i Vimmerby ishall. Dags för säsongens viktigaste, häftigaste, mest känsloladdade och galnaste match. VIK-supportrar och VH-fans: Släpp loss all subjektivitet och dras med! Spelare och ledare i de båda lagen gör så gott de kan i dagens lokaltidningar. Här är några sköna citat plockade ur Västerviks Tidningen samt Vimmerby Tidning:

 

”Att det slutade 1–5 i det andra derbyt var ett missvisande resultat. Vimmerby gjorde fyra mål i power play, det blev väldigt matchavgörande”.

VIK-forwarden Patrik Karlqvist tänker ”utanför boxen” och ser förbi obetydliga powerplay

 

”När vi vann borta mot Västervik gjorde vi en klockren match över 60 minuter. Vi hade grymt läktarstöd och den segern var absolut den skönaste för säsongen hittills”.

VH:s lagkapten Jakob Karlsson plockar fram fina minnen

 

”Det är bara vinst som gäller”.

VH:s backklippa Oskar Carlsson är tydlig

 

”Jag vet var jag ska skjuta på Calle (Brattenberger)…”

VIK-snipern Joachim Hedblad säger sig känna till sin före detta lagkamrats svaga sidor

 

”De har några individuellt skickliga spelare. Det är ett lag som vi ska slå. Vårt lag är mer komplett”.

Oskar Carlsson är ännu tydligare

 

”Nu hatar jag inte Vimmerby lika mycket som spelarna som är från Västervik kanske gör. Men det är självklart tungt att förlora mot dem”.

Patrik Karlvist hatar bara lite och är därmed en av VIK:arna som gillar VH mest

 

”Det är ett fiasko om de missar Allettan. Värvar man in Hedblad, Georgsson och Przepiorka så ska man nå Allettan. Det går inte att gömma sig bakom det faktumet att man är nykomling i serien”.

Jakob Karlsson trissar upp stämningen

 

”Vimmerby är favoriter i derbyt och har pressen på sig. Det talar för oss”.

Joachim Hedblad praktiserar en välkänd och sedan länge utsliten taktik

 

”Det kommer nog att bli lite försiktigt då jag tror att många spelare kommer tänka till lite extra. Det är väl kryssvarning”.

Mattias Karlin, tränare i Västervik, är lika försiktig som han tror att matchen kommer bli

 

”Jag känner inget särskilt för VIK som klubb, men det laget de har ger jag inte mycket för. Jag tycker att VIK är ett gnälligt lag överlag. Jag förstår all kritik de har fått för det. Samtidigt har de en del duktiga spelare som jag respekterar”.

Jakob Karlsson trissar upp stämningen ännu mer

 

”Vi är inte gnälliga, jag vet inte var han har fått det ifrån. Det finns enskilda spelare i varje lag som gnäller mycket, men vi sticker inte ut på något sätt”.

Patrik Karlqvist ger svar på tal.

 

”Det är derby och blir säkert säker mycket känslor. Personligen är det sådana här matcher jag drömmer om att spela”.

Oskar Carlsson är förväntansfull

 

”Jag tycker det hör till att lagen ger varandra ett par skopor i tidningen inför matchen för att höja temperaturen, det blir roligare för både publik och spelare då”.

Jakob Karlsson jävlas med ett leende

 

”VH har heller inte varit så bra hemma.”

Joacim Hedblad hittar fler VIK-fördelar

 

”Det får gärna bli 5–1 eller 6–1 till oss med tanke på hur det blev senast i Tjusthallen”.

Patrik Karlqvist ser i spåkulan

 

”Framför allt har vi spelskickligare backar och en bättre målvakt”.

Jakob Karlsson jämför de bakre regionerna

 

 

.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Har Hedblad kommit på dom svagheterna nu helt plötsligt då? För vad jag vet hittade han inte den svagheten i senaste matchen iaf

2012-12-01 @ 13:01:35
Postat av: RCA

Jacob Karlsson vet inte riktigt vad han anser:

”Det är ett fiasko om de missar Allettan. Värvar man in Hedblad, Georgsson och Przepiorka så ska man nå Allettan.”

”Jag känner inget särskilt för VIK som klubb, men det laget de har ger jag inte mycket för."

Hur kan han anse att ett lag han inte ger mycket för bör ta sig till Allettan?

Verkar som om tankarna springer förbi varandra här.



2012-12-01 @ 17:05:17
Postat av: jojo

Försök att använd skallen för en gång skull RCA!!! Nog fan är det ett fiasko om man som tränare gör ett så uselt jobb att man missar Allettan och presetarar så dåligt med ett sådant ihopvärvat stjärnlag. Hedblad, Georgsson, Casselstrand, Mitman, Przepiorka, Uwoya m fl. Lind och hans sidekick från Vimmebry har ju gett er allt som ni har pekat på. I nuvarande skick och med förutsättningarna man har så är det pinsamt att Västervik inte är bättre. Normalt ska man självklart vara ett Allettanlag. Det sa ni själva innan säsongen i samma andetag som ni såga Vimmerby längst med fotknölarna. Så upp till bevis!

2012-12-01 @ 19:40:11
Postat av: RCA

Du missar tydligen poängen, jojo. Citaten ovan beskriver en motsägelse. Det borde du väl se själv? Personen ifråga säger två saker som inte går ihop. Men du förfaller hålla med. Clever som du verkar vara. Är VIK ett "stjärnlag" eller ett lag som man inte kan ge mycket för (med dåliga backar och målvakter och allt annat som man förkastat)?

Och jag har inte sett någonstans att man från VIK:s håll har sagt att man "ska vara ett Allettan-lag". Däremot har målsättningen varit att försöka bli ett sådant. Möjligen förstår du skillnaden. Om några har sett sig som ett givet Allettan-lag så vet du nog var de kommer ifrån.

Och vilka är förresten "er" och "ni" som du åberopar? Personligen har jag varken pekat på eller sågat något. Jag förstår att du är nervös, men försök sansa dig lite. Du framstår bara som en obehärskad och fånig figur.

2012-12-01 @ 21:34:48
Postat av: Anton

Ta av cyklopet RCA. Du gör dej själv till åtlöje!
1. Visst är det ett fiasko om man missar Allettan med de nyförvärv som man har gjort och det lag man har på papperet.
2. Ett lag består ju inte bara av enskilda spelare. Det är en helthet med tränare, alla runt omrking plus att man måste få det att fungera som just ETT LAG.
3. Motsägelsen mellan att ha ett bra lag på papperet och vara kassa i verkligehten är det nog bara du som ser.

2012-12-01 @ 22:05:24
Postat av: Besviken

Ett tag kändes det som att du höll på att bli seriös RCA. Men det gick ju snabbt att ändra sig.

2012-12-01 @ 22:19:32
Postat av: Haha

Pinsam RCA...

2012-12-02 @ 11:16:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0