Sagt efter Vimmerby-Tranås

Här kommer lite av det som sägs i dagens lokaltidningar (Vimmerby Tidning och Smålands Tidningen) efter matchen mellan Vimmerby Hockey och Tranås AIF (VH-seger med 3-2):
 
"Vi kom tyvär inte upp i normal standard och Vimmerby hade mer energi. De vann rättvist".
TAIF:s assisterande tränare Kalle Patriksson analyserar
 
"Det är ju så här det har varit. Vi skapar jättemycket bra lägen men trycker inte in pucken".
VH:s assisterande tränare Niklas Oskarsson om alla missa målchanser
 
"Jag vet faktiskt inte vad det beror på, om det var anspänningen som gjorde att vi inte riktigt vågade släppa loss."
Kalle Patriksson igen.
 
"Den andra perioden är helt och hållet Vimmerbys. Vi kommer inte alls upp i normal standard".
En deppad TAIF-tränare, Jonas Holmström
 
"Det ser riktigt, riktigt bra ut i alla fall".
VH:s andre assisterande tränare, Krister Ström, vill inte ta ut någon Allettanplats ännu
 
"Det är absolut inte kört och vi har bättre målskillnad än Mariestad. Men visst blir det svårt och en pinne räcker för dem".
Patriksson värderar chanserna för TAIF att trots allt ta sig till Allettan
 
 
.

Kommentarer
Postat av: Göran Strid

Grattis till en mycket viktig seger! Klart, tror jag nu med allettan och VH är givetvis värt den platsen. Något som jag trott hela tiden. Hoppas jag får skriva det utan sedvanliga hånfulla och ilskna kommentarer från VH-supportrar(?) under hösten (väldigt överraskande för övrigt). Man kanske borde gå över till att skriva med något nick typ "Arger", "Bitter", "Sune", "Viken", "Tigern utan ränder" eller liknade och därmed inte stå för vad man skriver? Nä, det får vara, jag skriver med mitt namn och står för mina rader. Känns mycket bättre.

2012-12-06 @ 19:52:29
Postat av: Anonym

Vimmerby går upp.

2012-12-07 @ 16:22:33
Postat av: VH fan

Stort plus till Spaak och Krille ström för bra matchning av laget, viktig seger mot Tranås och stabilt spel över hela planen, men vi måste få bättre utdelning på alla målchanser. tror VH kan överraska i allettan.hoppas att Vimmerbyborna ställer upp och kommer på alla matcher.

2012-12-07 @ 20:25:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0