Brattenberger förlänger kontraktet

Glädjande nyheter för alla VH-fans: Vimmerby Hockeys succémålvakt, Calle Brattenberger, valde bort proffserbjudandet från den vitryska ligan (samt några andra lockande förslag, som han har haft att fundera över) och alldeles nyss signade för ytterligare en säsong med Vimmerby Hockey. Återkommer med mer info här + på hemsidan senare under kvällen.

Kommer också kommentera Västerviks vinstlott i indelningen av lag till de båda södra Kvalserierna. Fan vilka sjukt roliga derbyn det blir nästa säsong!

Så här ser de båda kvalserierna ut:

Pantern
Kungälv
Nittorp
Varberg
Tyringe

Gislaved
Grästorp
Grums
Hammarö
Västervik

.

Kommentarer
Postat av: Allvin

Så sjukt viktigt.

Tack, Calle!

2012-02-28 @ 18:40:27
Postat av: vh

Grattis Västervik till div.1 platsen,med den drömlottningen är det skandal om man inte går upp.

intressanta derbyn nästa år.

2012-02-28 @ 19:11:40
Postat av: RW

Vadå lottning?Det är väl samma regler som gäller i år,

som gällde för V-by förra året.Div 1 lagen som kvalar gör det i sina grupper.Det geografiskt bäst placerade

av de fyra div 2 lagen i vår region syd spelar i E kvalet.Nittorp ligger längre söder ut än V-vik,har kortare resväg till F,V-vik har kortare resväg till E och kollar man vart lagen i F och E serierna är belägna, så är det givet:Nittorp F och Västervik E

2012-02-28 @ 20:08:55
Postat av: Vika

Klart att det ser ok ut,men livsfarligt att tro det är klart. Blir nog riktigt tufft då man lär få spela mer försvar än man gjort på hela säsongen.Kanske Vmmerby kan hjälpa med scouting av Gislaved, Grästorp och Grums som V-by mötte ifjol.Minns jag rätt tränas de av gamla vik spelaren Johan Pennerborn.

2012-02-28 @ 21:41:12
Postat av: stefan

Om grums är lika bleka som förra året så lär vik vinna ned ett par baljor..

2012-02-28 @ 22:58:53
Postat av: Crille

#Stefan



Jag personligen tyckte inte Grums var så dåliga! Tyckte dem spela rätt fult o full fart framåt, minns jag inte fel så sluta väl hemmamatchen ovagjort sen vann vi i förlängning elr på straffar.. Dem har dessutom en riktigt bra målvakt i färjestad fostrade Hermansson..

2012-02-28 @ 23:50:30
Postat av: stefan

Såg inte hemma matchen så jag grundar mitt uttalande på borta matchen som jag såg

Där var VH 3 klasser bättre än ett ganska fult spelande grums

Men det var då så jag kan ha fel!

2012-02-29 @ 08:28:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0