Vad sysslade Mariestad med?

En bedrövlig förstaperiod från båda håll. Därefter dominerar Vimmerby totalt. Vinner matchen med 6-2 och skotten med 49-27.

Jag kan verkligen inte förstå att Mariestad, som hade ALLT att spela för, sätter sig i en buss, åker 55 mil en onsdagkväll och presterar så lite. Siffrorna hade kunnat bli betydligt större. 
"Om jag hade varit tränare i Mariestad, så hade jag blivit tokig", sa VH-coachen Anders Spaak efter matchen.

Kul att se den nykomponerade förstakedjan. Kändes som att både Cassel, Jojje och Hedblad tände till. Även Ekis, som sattes ihop med Nordh och Jonasson, verkade trivas bra och gjorde sin bästa match efter skadeuppehållet.

Slutar aldrig att imponeras av Widéen och Wahlberg. Vilka defensiva (och offensiva) klippor.

Bäst i kväll var dock Eric Johansson och Petrus Olivestam. Speed, kraft och energi.
"Med sin frenesi driver de hela laget framåt", tyckte Spaak, som var glad över lagets insats.

"Om man bortser från den första perioden, så är jag jättenöjd. Det är starkt av killarna att kunna mobilisera kraft och göra en sådan här insats".

Kommentarer
Postat av: Berg

äsch. får väl dela med mig av lite beröm. trodde Jag var den ende som prickade rätt analys.



Bra fart på förstakedjan, att flytta ekis till andra var ett genidrag (för honom själv), nu fick han ha mängder av puck och det behövdes för att han ska få självförtroendet tillbaka.



Eric och petrus började jobba hårt i andra perioden och bidrog stort till att det vände.



Sen får Jag säga att jag tycker vi kunde fått straff nära 2 gånger (vi fick powerplay istället, inte dåligt det heller) - men kom igen, vi vill se en straff!



Eric kan gärna få börja skjuta slagskott från mittzon som han gjorde också, mycket lättare att ta sig till än slottet och som han sköt är det inte omöjligt...

2012-02-01 @ 23:06:40
Postat av: vh

ekis gär mängder med bra saker men måste börja värdera situationer bättre.hans snurrfint i mittzon gav 0-1. håller inte i allettan.

2012-02-02 @ 10:22:18
Postat av: Supporter

Bra match av VH igår, viktigt med en bra avslutning på serien,därför är det viktigt att så många som möjligt kan ta sig till ishallen och heja fram VH i sista matchen mot Kristianstad. Nu är det viktigt för styrelsen att börja jobbet för nästa säsong, och

Kontraktera viktiga spelare som Georgsson,Hedblad,Bratten m.fl. TACK VH FÖR EN FANTASTISK SÄSONG !!!!

2012-02-02 @ 20:29:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0