Olofströms skyttekung missar dagens match

I dag väntar Jacob Karlssons Olofström i hemmahallen. Efter två sura förluster är det dags för de första Allettan-poängen för VH. Seger mot OIK och vi är bara en eller två poäng från fjärdeplatsen och bara en pinne efter Olofström.

I eftermiddagens match kommer Olofströms amerikanske skyttekung, Erik Przepiorka, 41 poäng (25+16) på 27 matcher, inte kunna vara med. I mötet mot Kallinge i fredags åkte han på en tackling som resulterade i en kraftig hjärnskakning. Nu väntar två veckors vila.

Annars är det matchen mellan Hästen och KHK, som tilldrar sig störst uppmärksamhet. Segraren där är klar för Play Off (även om jag tror att båda tar sig dit till slut). Det törs jag ta gift på. Håller Hästen som ett i grunden klart bättre lag. Samtidigt måste de prestera bättre än vad de gjorde mot oss i går för att slå Karlskrona.

Sent omsider är nu Gislaveds poängmaskin, Erik Hjalmarsson, klar för Asplöven. Det har varit ett jävla liv på hemsidor och bloggar om den här övergången, eftersom Asplöven offentliggjorde den innan de hade förhandlat med Gislaved. Till slut visade det sig att övergångssumman handlade om betalning av Hjalmarssons utrustning. Tror att Fahlanders plånbok klarade av den smällen.

Man ska absolut aldrig gotta sig åt någon spelares olycka och det tror jag verkligen ingen i Vimmerby gör heller. Visst är Przepiorka ett tungt avbräck för OIK (jag hade helt ärligt verkligen sett fram emot att få spana in hans hockeykonster), som ökar Vimmerbys chanser. Den enda som jag skulle kunna tänka mig glädjer sig över hans skada är dagens speaker, som slipper försöka sig på konststycket att uttala hans namn fyra-fem gånger (line-up, någon utvisning och några poäng).

Den stora frågan inför Hästen och KåKå är om de båda Kung Sunarna kommer att träffas?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Dom heter Coco, inget annat.

2012-01-08 @ 11:54:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0