Spaak nöjd med kvällens insats

VH-tränaren, Anders Spaak, efter kvällens match:

”Till att börja med ska vi erkänna att vi möter ett förbannat bra lag i dag. Det syns i flera situationer att Hästens spelare har varit med på den här nivån tidigare. Samtidigt tycker jag att vi har lyft oss flera nivåer sedan Allettan drog igång. Med de skador och sjukdomar som härjar i truppen, så har vi tvingats köra med tre femmor i de båda senaste matcherna – två stentuffa matcher med bara en dags vila emellan – och det tar ut sin rätt. Jag tycker ändå att killarna gör det bra. I dag är vi riktigt på tå i den första perioden, är mediokra i den andra och gör så gott vi kan i den tredje. Dessutom kan man ju inte säga att vi har tur med domsluten. Jag tycker att han (domaren) fullständigt tappar kontrollen i tredje perioden och jag lider med en sådan spelare som Alexander Andersson. Han gör en kanonmatch och får sådana horribla domslut emot sig bara för att han är stor och stark. Nu ska vi försöka knäppa Olofström på näsan på söndag. Ytterligare en tuff match – den tredje inom loppet av fem dagar”.

.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0