Sågade IKO i förrgår - i dag ny hövding för MIF

Inför den sista omgången säsongen 1987/1988 var Malmö IF tvunget att vinna med 17 mål mot Karlskrona för att ta sig till playoff. Slutresultatet? 20-3. Precis vad som behövdes för att snuva Troja på den sista playoff-platsen.

I MIF spelade då bland annat en herre vid namn Patrik Gustavsson. Numer heter han Sylvegård i efternamn, är/var assisterande tränare i Malmö och sa i förrgår bland annat följande om Oskarshamn och dess tränare, Fredrik Söderström, efter IKO:s 7-0-förlust borta mot Rögle:

”Så här får det inte gå till. Stämmer rapporterna som jag fått från Ängelholm är det en stor skandal. Tränaren Fredrik Söderström är en skam för svensk hockey. Det här är pinsamt. Jag saknar ord.” (Sydsvenskan)

”Jag är chockad över att Oskarshamn vek ner sig så” (SvD)

” Det är konstigt att de inte står upp mer när de har så mycket att spela för. Dessutom stod deras tränare och skrattade efter matchen och det hade knappast jag gjort om vi hade förlorat en sådan match med sju mål” (Skånska Dagbladet)
 
I dag fick Rödhökarnas vd, Anders Olsson, och sportchefen, Stefan Nyman, sparken. Ny vd OCH sportchef blir … just det … Patrik Sylvegård, som med sina 13 säsonger som spelare i klubben är en av tre MIF-ikoner som har sin pensionerade tröja hissad i taket av Malmö Arena.

.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0