Jenka, Funny, Shake och en Cuba Cola. Vilken torsdag!

Kollade KHK-Hästen på nätet i går kväll. Otroligt svåranalyserad match. Karlskrona vann helt rättvist och ett matchotränat Vita Hästen var ganska blekt. Men förklaringen finns nog i just en lång startsträcka efter uppehållet. Tror på helt andra lippizzaner i de två kommande hemmamatcherna. För det tror jag att det blir - två matcher till, alltså.

Apropå ringrost. Alla de lag som hade vilat och inte spelat playoff, förlorade i går. Hinner de skaka liv i kropparna tills i morgon?

Relativt hockeyfritt i kväll. Då gäller det att försöka hetsa upp sig inför kvalserie B till division 2. Sölvesborg och Åseda på sex pinnar efter tre omgångar. Mölndal och Kalmar på tre poäng. Ikväll möts Åseda-Kalmar och Sölvesborg-Mölndal. Två omgångar återstår efter kvällens matcher och det är ganska troligt att det då handlar om två lag som gör upp om division 2-platsen. Och i nästa omgång möts just Åseda och Sölvesborg.

Kära frun kom just hem från en shoppingtripp i Västervik. I kassarna fanns bland annat en retropåse tuggummi innehållandes Jenka, Funny, Shake och Disco. Och då menar jag inte sådana mesigt små moderna varianter, utan XL-sizen från förr som fyller hela käften. Ni som är under 30 år har förmodligen inte en aning om vad jag snackar om. Ni andra kan säkert känna smakerna i munnen bara av att höra namnen. Jenka rules! Näst efter Riff, förstås.

Björn Ferry till TV4 efter distansloppet i skidskytte-VM:
”Jag åker som en röv. Och formen är som inlandsisen.”
Det där första kan jag fatta. Men språkguruns koppling mellan hans form och inlandsisen, är jag inte riktigt med på.

Nu drog hon fram en 33:a Loranga och en dito Cuba Cola också. Bara i Västervik, mina vänner. Bara i Västervik!

Lite sugen på att åka till Himmelstalundshallen i Peking i mörrn.

.


Kommentarer
Postat av: Mattias

Fan Micke om du gillar Jenka måste jag ju passa på och göra lite reklam...

Nästa gång din fru springer på IKEA och köper doftljus(för det gissar jag hon gör som alla andra tjejer), stoppa och tala om för henne att ni ska beställa ljus på nätet istället och hämta i Västervik

http://www.bostondesign.se/butiken/klockargaardens/1866-p-154.html



Tack för bra bloggande i övrigt!

2012-03-08 @ 16:09:51
URL: http://www.bostondesign.se
Postat av: Micael

Mattias:

Coolt. Läste om er i VT för lite sedan.

Med smicker släpper jag självklart igenom ren reklam. Det funkar alltid...:)

Här har du en ny kund.

Lycka till!

2012-03-08 @ 16:33:31
Postat av: Christer Lindfors

Ferrys kommentar om inlandsisen gick ut på att den drog sig sakta tillbaka, liksom hans form!

2012-03-08 @ 18:22:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0