Altt om Jönssons succé detta osannolika Scott-år

Visst är det stort att känna en kille som spelar ihop med NHL-legendaren Scott Young. Men det känns näst intill som en ära att känna en kille som spelar med NHL-legendaren Scott Young - I BRUNFLO IK. I samma kedja i Brunflo IK dessutom.

Eftersom det här inlägget är tillägnat poäng- och humormaskinen Johan Jönsson, så borde jag komma på någon bra koppling mellan hockeytermen "Scott" och Brunflos bästa poänggörare genom tiderna. Men det knyter sig liksom. Därmed inte sagt att just ordet "skott" och "Johan Jönsson" inte hör ihop - eller...ehhhh...äsch... - men jag kommer i alla fall inte på något.

På blivande frugan Annes blogg (Jönssons blivande fruga alltså) hittar du allt om Johan Jönsson och om hur star struck han blev när han fick falla in i Scott Youngs famn efter segern i går kväll. Här finns referat, bilder och till och med filmklipp från superduons chocksuccé.

Ordvitsen i rubriken kan jag inte ta åt mig någon som helst ära av. Du kan ju bara gissa var den kommer ifrån...


.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0