Vi kommer fortsätta snylta av ditt varma hjärta!

Det är få människor som man ”connectar” med så där direkt. Men när man väl gör det, så vet man det. Senast jag fick den känslan, var då jag lärde känna ett av mina nyaste nyförvärv av vänner. En kille med ett enormt stort hjärta på rätt ställe i bröstet. En kille som aldrig sviker, aldrig säger något ont om någon annan, alltid bryr sig och alltid ger allt. Visserligen lite gnällig ibland, men en jävla karaktär och en genomsnäll figur.

Jag har faktiskt inte känt honom i mer än knappt två år. Det första embryot till vår vänskap startade när jag ringde upp honom en vårdag 2010. Jag hade aldrig pratat med honom tidigare – bara sett honom uppträda och visa sina artistiska sidor. Men jag bestämde mig bara för att ringa honom och ge honom ett förslag. Telefonsvararen var på och jag lämnade ett meddelande.

Jag hade inga större förhoppningar om att höra något av honom, eftersom det kändes som ett rejält långskott, men döm av min förvåning när han faktiskt ringde tillbaka. I efterhand har jag fått reda på att det var hans flickvän som övertygade honom om att ringa upp. Själv var han riktigt tveksam.

Det första samtalet, som ju faktiskt gav resultat, varade länge. Visst blev det mycket hockeysnack men redan då en hel del annat också. Och så har det fortsatt - både i hisnande kul stunder och i perioder som har varit bedrövliga. Under de här två åren, som jag har haft förmånen att känna honom, har han gjort avtryck på många sätt – inte bara hos mig, utan hos många andra Vimmerbybor också. Den äkta och innerliga kärleken från fansen säger allt och kan inte missuppfattas. Inte ens om man är en ödmjuk och blygsam figur och inte vill framhäva sig själv, som han är.

Nu har ett två år långt kapitel av hans liv nått sitt slut och en av våra Kungar har valt att göra precis som Kungen av Sverige – vända blad. Tyvärr... Och jag vet inte om jag tidigare har sett så många av Vimmerby Hockeys eldsjälar och supportrar vara så här nedstämda, som de har varit det senaste dygnet.

Tack Emil Georgsson för de här två åren. Även om vi inte kommer få förmånen att se dig i Tigertröjan mer, så är vi många som kommer följa dig och fortsätta snylta av ditt varma hjärta.

All lycka i fortsättningen!

.


Kommentarer
Postat av: Berg

Hoppas att Emil kan få ett try-out hos något Allsvenskt lag i lägre området, Tingsryd etc. Det skulle han vara värd.

2012-03-07 @ 19:22:07
Postat av: VH

Den tyngsta av förluster!



Bra skrivet Rundberg, jag kan bara instämma på alla punkter. En karaktär som är totalt omöjlig att ersätta för VH. Trotsallt är Emil en superstjärna på denna nivå.

2012-03-07 @ 19:36:20
Postat av: M.A

Tack Emil för de här två åren. Du kommer att vara saknad bland oss supportrar. Du har varit en härförare som alltid gett 110%. Antar att du hamnar i Vik igen, men inte ens det kan få oss att tycka illa om dig... Du har det största krigarhjärta jag sett i Vh.

Tack för allt!

2012-03-07 @ 20:26:53
Postat av: Hasse

Jag kan bara tycka att du gör fel Emil. Men det är bara du själv som vet. Min åsikt beror nog mest på hur jävla gärna jag ville se dig hos oss även kommande säsong. Och den efter där. Och den efter där.

Men du kommer alltid ha en stor plats i vår klubb. Tack för allt! Och tack för att vi har fått låna dig i två år.

2012-03-07 @ 20:36:15
Postat av: Anonym

Alltid saknad, aldrig glömd, EMIL GEORGSSON! Jag hoppas att du kommer tillbaka till våran klubb en dag.

Hamnar du i VIK vilket jag förmodar, så hoppas jag att Ultras hyllar dig stort när du kommer tillbaka!

2012-03-07 @ 22:05:51
Postat av: Wss

Hoppas att det är VIK som är din nygamla adress.

2012-03-07 @ 22:09:32
Postat av: Ståplats

Tack EMIL GERGSSON 67 för två mycket bra säsongen och mängder av poäng för Vimmerby Hockey, utan dig och dina kedjepolare hade VH inte gått till allettan. TUSEN TACK!!!!!! Och lycka till i framtiden.

2012-03-07 @ 22:18:56
Postat av: Leo

Ja de e sant att du har ett av de största hjärtana som finns. Det kanske bara öveträffas av ett. Vårt hjärta för dig Emil. Så jävla tragiskt att du lämnar oss. Men vi kommer alltid stödja dig. Alltid. Oavsett.

2012-03-07 @ 22:59:57
Postat av: Jeppe

Det finns bara en sak som är bättre än en 69a och det är en 67a. Tack för allt!!!

2012-03-07 @ 23:13:57
Postat av: Simon

Gå vart du vill Emil men INTE till Västervik igen!!

2012-03-08 @ 07:51:18
Postat av: Majvor

Vilken förlust för VH!! Inte lätt att ersätta Emil. Lycka till!

2012-03-08 @ 10:18:07
Postat av: Ruda

Går Tyringe upp så tror jag han får ett fett kontraktsförslag från dem.

2012-03-08 @ 10:43:46
Postat av: Eric

Nä Majvor, det är inte lätt att ersätta Emil. Varken spelaren Emil eller personen Emil. Men jag lovar att du skulle häpna om du visste vad som är på ingång.

2012-03-08 @ 12:32:23
Postat av: Jocke

Hus i västervik....jobb i västervik...kompisar i laget.... högst troligt att han hamnar i vik.

2012-03-08 @ 12:53:16
Postat av: Jonas

Jocke>>>> Då får vi väl se Emil i Vimmerby ishall nästa säsong i alla fall? Eller?!

2012-03-08 @ 13:42:10
Postat av: Allvin

Jocke: Ja, och jag vet inte en enda VH-supporter som klandrar honom om det blir så heller.

Alla är enormt tacksamma för det Emil gjort i VH-tröjan och önskar honom all lycka och framgång vart han än spelar.

2012-03-08 @ 15:16:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0