Vilka derbyn vi får mot Jojjes VIK nästa säsong

Så var det då officiellt, det som vi flesta har förstått en tid.

I går skrev Emil Georgsson på ett tvåårskontrakt med Västerviks IK.
- Det ska bli kul att spela här igen. Det har alltid varit så att är VIK intresserade av mig är jag intresserad av VIK. När jag lämnade klubben för två år sen kände jag inte något intresse. Nu känns det som att klubben är bättre strukturerad på alla plan och att alla i styrelsen är där för klubbens skull. Det var en av de största anledningarna till att jag ville komma tillbaka, berättar Emil för Västerviks Tidningen.

VIK har något riktigt bra på gång och det är inte svårt att förstå sportchef Linds glädje över att ha knutit en ledarprofil som Georgsson till sig.
Vilka sjukt roliga derbyn det kommer bli i ettan nästa säsong. Två hårdsatsande lokalkonkurrenter/kollegor/rivaler kommer öka hockeytemperaturen ungefär 300 grader uppe i nordöstra Kalmar län. Nu gäller det att klubbarna gör det smart och strategiskt för att utnyttja det här unika läget optimalt. Det finns lite idéer om gemensamma aktiviteter, som nog kommer lyftas upp till ytan när det blir dags. Inte så att vi nödvändigtvis ska marknadsföra varandras matcher, men däremot tillsammans öka det allmänna hockeyintresset i regionen.

Ser något så vansinnigt fram emot nästa säsong. Och jag ser också redan fram att få se Jojjes hockeyslit i Vimmerby ishall igen. Nu visserligen i Västerviks tröja, men det må väl vara hänt. ;-) Lycka till!

Nu resonerar jag som att VIK redan är klart för ettan, vilken man visserligen inte är - åtminstone inte i teorin. Men det finns inte på kartan att laget bommar det här. Även om det blir dubbelförsluster mot Grästorp och bortaförlust mot Gislaved, så tror jag att man klarar det.

Sedan får vi också hålla tummarna för att förbundet inte börjar dribbla till det och ska placera oss i olika serier.

.

Kommentarer
Postat av: RRC

Jag har flyttat fram klockan sex månader, men det verkar inte ha funkat. Fortfarande bara mars vad jag kan förstå. En himla massa snurrande till ingen nytta. Arrrggghhh...

2012-03-09 @ 10:04:24
Postat av: Anonym

Din sista fundering är faktiskt inte helt ogrundad. Tyvärr.

2012-03-09 @ 12:18:54
Postat av: Pelefant

Inte bra.. Se nu till att värva klokt. Annars kanske det blir en liknande resa likt Grästorp. Det vore gräslikt.

2012-03-09 @ 14:04:33
Postat av: F Larsson

Jag önskar emil lycka till och hoppas det går bra för honom men inte mot oss:-) men vik hoppas jag det går dåligt för. RRC: ingen här bryr sig vad du tycker det bättre du håller dig till eran egna blogg ( om ni nu har någon) så slipper vi läsa ditt ordbajsande!!

2012-03-09 @ 16:52:09
Postat av: RRC

Så du har gjort en lokal opinionsundersökning angående mina inlägg, menar du herr Larsson? Så smickrande!

Ingen tvingar dig förövrigt att läsa något överhuvudtaget. Du har väl förmåga att välja själv, eller?

Kan du definiera "ordbajsande" är du snäll? (Och skriv nu inte "sådant som du skriver", för det är som du kanske förstår ingen definition av någonting.)

2012-03-09 @ 17:27:05
Postat av: stefan

Lycka till jojje!

Nu är det upp till Fredrik j att värva lika kämpa villiga spelare som 67an!

Inte för att det går att ersätta honom men vi vill se att det kommer in en lika stark lagspelare i laget inte spelare som bara tänker på sina egna stats och spelar för sig själv!

Men detta är upp till Fredrik att fixa....

Den selate säsongen har VH vunnit som ett lag inte pga individen som har briljerat det är så jag vill se VH i fortsättningen !



Tack än en gång georgsson för dessa 2 år...

2012-03-09 @ 17:51:08
Postat av: Gordon

RRC är väl en av få Vikare som inte ordbajsar här inne, och som man faktiskt kan diskutera med på ett vettigt sätt.



Nu hoppas vi att folk kommer över 67:ans avsked. Självklart kommer han att ersättas och vi går en ljus framtid till mötes. Att han sen är en kanonkille är vi nog alla överens om, dock var det han som valde att lämna och inte tvärtom, bara så ni vet. Detta håller jag dock inte emot honom för så här funkar det i denna bransch. Jag har fullt förtroende för Jaensson och hoppas och tror att han gör allt för klubbens bästa.

2012-03-09 @ 18:58:15
Postat av: Supporter

Det blir spännande derbyn nästa år,men jag tror att Västervik måste värva en hel del om dom ska vara med och fajtas mot VH, Alexander j. Och Ragnar K. Blir ju knappast bättre med åren, om dom nu fortsätter att spela och Keller har ju redan nu sagt att han ska sluta, tror inte VIK är något större hot för VH,hoppas att VH gör klart med Ekström och Johan À. Snart det är viktiga spelare för oss.

2012-03-09 @ 20:29:09
Postat av: Supporter på ståplats

Jaensson se nu till att lösa VHs viktigaste spelare och poängmaskinen JOACHIM HEDBLAD för nästa säsong.

2012-03-09 @ 20:32:07
Postat av: toker

Hedblad är bra men inte i närheten av så VIKTIG som brtten!

2012-03-09 @ 21:47:52
Postat av: rogga

Låter som vik e klara, men mycket kan hända enu, skulle vilja se 67:an o resten av dom gammla vikarna i vh tröjorna mot vik, Men så vart det inte.

2012-03-09 @ 22:36:06
Postat av: Preben

Tack då 67:an. Men kom ihåg Klubben är alltid viktigare än spelaren!!!! Kommer aldrg appådera dig när du spelar mot VH! DU kunde valt VH om du ville. Tack å god natt!

2012-03-10 @ 00:12:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0