Poängkungen Jonasson om kvällens segermatch

Fick ett snack med E-seriens nya poängtvåa efter kvällens 4-1-seger mot Mariestad. Björn Jonasson (2+1 i kväll) tyckte väl ungefär så här:

”Den första perioden var jämn men vi släppte igenom dem alldeles för lätt. I pausen tog vi ett snack om detta och både i den andra och i den tredje perioden stängde vi mittzonen exemplariskt. Den tredje perioden var oerhört solid. Vi kontrollerade pucken i egen zon, ställde upp i mittzonen och skapade mycket chanser.
Visserligen gör vår femma mycket poäng (åtta pinnar totalt) men jag måste ändå framhålla tredjekedjan (Olivestam, Rundgren och Pierre Gustavsson). De kör sönder Mariestad fullständigt och banar väg för oss andra. Om jag vore motståndare skulle jag hata att möte dem.
Jag tycker att vi spelar riktigt bra i dag. Sedan är det skönt att det lossnar i offensiven, inte minst med tanke på att det har framförts en del kritik mot oss efter de senaste matcherna. Jag tycker även att det är en styrka, både från oss på isen och från ledarna i båset, att rent praktiskt kunna rätta till det som inte fungerar.

Vi vinner rättvist och i den tredje perioden är det egentligen inget snack.

Efter Mjölby-matchen fick vi oss en tankeställare. Vi blandar och ger för mycket. Vi har en väldigt hög högstanivå men också en alldeles för låg lägstanivå. Mot Mjölby var det visserligen inte så jäkla dåligt, men vi måste lära oss att stänga sådana matcher.

Jag tror att serien kommer bli stentuff ända in i det sista. Vi har ju Mariestad hemma i den allra sista matchen. Det skulle inte förvåna mig om den matchen kommer gälla massor åt det ena eller åt det andra hållet”.

 

 

.


Kommentarer
Postat av: VH fan

Håll ihop nu mot Grästorp på söndag och inget övermod, spela som ni gör på bortaplan Forza VH in med pucken hej hej. Mycket imponerande att vinna 4-1 borta mot Mariestad , härligt !!!!!!.

2012-11-16 @ 22:27:28
Postat av: Danne

Härligt med seger! Inga jävla vattenskallar på söndag nu bara!

2012-11-16 @ 22:48:21
Postat av: VH fan

Hur länge får vi behålla honom?

2012-11-17 @ 09:33:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0