GIK-tränaren efter 1-10: "Vårt bästa offensiva spel i år"

Jag ska inte tjata så mycket mer om gårdagens 10-1-seger mot Grästorp, men jag läste just en intervju med Grästorps tränare Anders Lundström på GIK:s hemsida.
 
Nog för att tränare och supportrar brukar ha olika syn på spelade matcher, men frågan är om inte gårdagens match slår någon form av rekord?
 
Jag såg inte matchen, så jag har inte en aning om vem som har rätt. Matchen slutade dock 1-10, men om jag förstår det rätt så menar Lundström att Grästorp mycket väl kunde ha haft ledningen efter två perioder, då man bland annat hade spelat sitt "bästa offensiva spel i år" och även "med mycket tålamod". Och det kanske stämmer? Bara ni som var där och såg matchen vet.
 
Du kan läsa referatet och intervjun här.
 
 
.

Kommentarer
Postat av: Positivism

Den analysen är ju underbar :) Gäller att ta med sig det positiva i varje match. Diggar verkligen Grästorps tränare...Kung! Minns förr när de intervjua Liljebjörn (målvakt Sverige) inför hockeymatch mot Sovjet..."Vi ska hålla det under 10 insläppta" !

2012-10-15 @ 20:32:11
Postat av: Allvin

Enligt de VH-spelare jag pratat med stämmer det att GIK faktiskt kunde haft ledningen efter andra. De var tydligen riktigt bra, men ineffektiva. VH precis tvärtom.

2012-10-15 @ 22:15:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0