Godmorgon derbydagen. Varmt välkommen!

Så smått börjar denna grå oktoberonsdag rassla igång. Och hos de kanske 1500-1800 personer, som kommer bevittna det stekheta - ja, näst intill vidbrända - derbyt i hockeyettan mellan Vimmerby och Västervik i kväll, så har tugget redan varit igång flera timmar.
 
Här är bara ett axplock av det som har snappats upp hittills denna morgon:
 

"Det ska bli kul. Det är alltid speciellt med derbymatcher. Det brukar oftast vara ett jäkla drag i hallen, men det var länge sedan som jag spelade ett derby där två så jämna lag möts."

VIK-forwarden Joachim Hedlad till VT.

 

"Passion, hjärta och smärta - tre ord som kommer avgöra ett stekhett derby nere i Småland ikväll."

Michael Rosell, f.d. VH-spelare, på twitter.

 

"Jag förväntar mig inte att bli hyllad, men heller inte att bli häcklad. Om de nu häcklar oss, så får de väl göra det. Det kommer i så fall bara att göra mig ännu mer taggad."

Joachim Hedblad om hur han och de f.d. VH-spelarna kommer att mottas av publiken

 

"Jag ska försöka ge dem ett varmt välkomnande. De ska få känna att de har lämnat Vimmerby för våra värsta rivaler."

VH-forwarden Eric Johansson till Vimmerby Tidning om att möta f.d lagkompisar som Georgsson, Hedblad och Ström.

 

"Hur het kommer inte matchen Vimmerby-Västervik vara i morgon? Nu skulle man haft Scott Youngs helikopter ute på gården..."

Jimmy Stålnacke, journalist på NSD (Norrländska Socialdemokraten), twittrar.

 

"Jag är inte som Emil Georgsson och går och filosoferar kring kommande matcher i flera dagar. Jag försöker se det här som vilken match som helst."

VH-forwarden Robin Ekström till VT om den upphausade matchen.

 

 

.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0