Rundqvist: Skönt att det lossnade för oss

6-2 borta mot Mjölby och nio poäng av förstafemman - äntligen lossnade det. Efter att ha hört en hel del frågande röster från läktaren, har man förstått att det är många som har väntat på islossningen. Pratade med Adam Rundqvist i kväll, som själv stod för tre poäng (1+2):

"Egentligen var det nog bara två poäng, men jag fick en bonuspinne. Det var på tiden att det lossnade för oss. Jag tycker att vi har spelat ganska bra men det har låst sig lite i de avgörande lägena. Därför var det skönt att vi fick sätta några mål i kväll och att vi hade mycket spel i anfallszon.

Jag tycker att hela laget spelar bra. Stundtals släpper vi till en del ondöiga lägen, men det är inget konstigt med att man får dippar när man är så pass spelförande som vi var i dag. Jag tycker att vi kontrollerar matchen helt och egentligen borde ha gjort några mål till. Om jag ska vara snäll, så får jag väl säga att det var vi som gjorde Mjölby dåliga.

På det hela taget tycker jag att inledningen av sä'songen ändå har varit okej. Det är i några matcher som vi borde ha presterat bättre, men det är skönt att vi har de skitmatcherna bakom oss. Det finns en enorm potential i laget. Det tar ett tag att hitta spelet och formationerna och vi ska inte spela vår bästa hockey nu.

För min egen del trivs jag utmärkt i Vimmerby. Visst är det en omställning att komma från Allsvenskan till ettan och det tar ett tag att anpassa sig. Samtidigt är hockeyn i Vimmerby bra på alla sätt. Jag är bara positiv till allt runt omkring, inte minst att det är så mycket folk och kollar på oss och det stöd vi har från våra fans.

Nu tar vi sikte på nästa match. Seger mot Mariestad hemma på onsdag, så är vi helt plötsligt uppe på Allettanplats. Det går fort med trepoängssystemet."
 
 
.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Härligt med seger, nu satsar vi på tre poäng mot Mariestad hemma på onsdag och mycket folk och lika bra drag på läktaren kör hårt Ultras.

2012-10-07 @ 22:01:40
Postat av: Supporter

VH på g....., hoppas på minst 800 personer på onsdag.

2012-10-07 @ 22:03:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0