TAIF-tränaren: Vimmerby vinner rättvist

Fick ett snack med TAIF-tränaren Jonas Holmström efter matchen. Detta var vad han sa:

 

”Jag tycker att Vimmerby ägde den först halvan av matchen och att vi ägde den andra. Fram tills vi tog timeouten i mitten av den andra perioden hade vi inte gjort någonting av det vi bestämde innan matchen. Vimmerby är ett bra lag och på det hela taget tycker jag att de vinner rättvist.

 

Vi kom inte riktigt upp i den standard som vi borde kunna, men vi gav det ändå en chans i den tredje perioden. Vi gick ner på folk men blev kanske lite trötta i slutet. Vi hade ett par bra lägen men det hade väl inte varit helt rättvist om vi hade fått en kvittering där. Vimmerby försvarade sig bra och hade i ärlighetens namn också en hel del bra chanser i den tredje perioden, som de också brände.

 

Det var en härlig match att spela. Båda lagen hade ett underbart stöd, det var en skön inramning, bra domare och två lag som bjöd upp till fin hockey. Även om adrenalinet sprutade, så var det ändå disciplinerat från båda håll - om man bortser från det som hände efter slutsignalen.

 

Självklart är jag frustrerad över förlusten. Men vi måste dra lärdom av det som inte funkade i kväll och ta med oss det till kommande omgångar. I flera av de andra matcherna den här säsongen, som vi har förlorat snöpligt, har vi varit det bättre laget. I dag tycker jag inte att det är mycket att säga om. Jag är ändå glad att se att vi krigar och visar upp en bra attityd.

 

Jag är ju ny som tränare men har följt den här serien på nära avstånd under flera säsongen. Jag måste säga att lagen generellt är bättre i år än vad de har varit tidigare. Det gör också matcherna roligare och framför allt är det enklare att tända laget. Inte minst till en sådan här match. Av lagen vi har mött den här säsongen, tycker jag helt klart att Vita Hästen, Skövde och Vimmerby är de tre bästa. Men vi ska ge dessa tre en fajt. Det är 20 omgångar kvar.”

 

 

.


Kommentarer
Postat av: Vh fan

Robin Ekström vilket mål rätt upp i krysset, han är ettans mest tekniska spelare, hoppas få se flera snygga mål //VH fan på ståplats

2012-10-05 @ 23:32:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0