"Vimmerby är vår bästa motståndare hittills"

Pratade precis med Vita Hästens tränare Patrik Klüft. Han var riktigt nöjd med sitt lags prestation mot Vimmerby:

 

"Jag är väldigt glad över vår insats i kväll. Den första perioden gör vi det riktigt bra och borde kanske haft ledning med ytterligare något mål.


Efter vårt 2-0-mål i inledningen av den andra perioden blir Vimmerby mycket mer aggressivt. Jag får känslan av att de då förstår allvaret. Helt plötsligt är de mycket bättre och hetare, medan vi faller tillbaka.

 

I den tredje perioden pressar de oss i inledningen, sedan tycker jag att vi kontrollerar matchen.

 

Vimmerby är utan tvekan vår bästa motstånde hittills. De har ett jäkligt bra lag. I långa stunder presterar vi vårt bästa spel för den här säsongen och det behövdes verkligen. Det här är det närmaste som vi har varit den insats jag verkligen vill se oss göra.”

 

.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0