Klüft bekräftar Erkgärds skada

Vita Hästens spelare har just avslutat förmiddagsträningen och tränare Patrik Klüft sätter sig just nu och smider de sista planerna inför kvällens prestigemöte med Vimmerby Hockey. Så här sa han till mig alldeles nyss:
 
"Jag har ju haft förmånen att få uppleva en enkronasmatch i Vimmerby ishall tidigare, som tränare för Kallinge-Ronneby, och det var riktigt häftigt. Det är en mäktig inramning som väntar i kväll. Vi ser verkligen fram emot det.

Vad gäller matchplanen så utgår vi helt och hållet utifrån vår egen insats - det är det enda vi kan påverka. Jag har ju stor erfarenhet av att möta Vimmerby Hockey och Anders Spaak, så jag tror att båda parter har ganska bra koll på vilken hockey den andre vill spela. Hur som helst är det två mycket bra lag som möts i kväll.
 
Visst är jag lite förvånad över att Vimmerby förlorade borta mot Arboga, men samtidigt är Arboga väldigt svårt att möta om man hamnar i underläge mot dem. Då kör de vartannat byte med Orrsten och de andra rutinerade spelarna, som sedan bara lägger sarg ut i 40 minuter.

Att det blir strögrejor och missräkningar under säsongen, det får man räkna med. Det är ställningen efter 27 omgångar som gäller. Både för oss för Vimmerby är det viktigt att fokusera på varje match, även om vi är tippade att ta oss till Allettan. Ju bättre man gör saker nu, desto mer marginaler har man och desto enklare blir det längre fram under säsongen.

För vår del finns det en del att jobba på i spelet. Samtidigt har vi tre segrar på tre matcher, så det är inte så mycket att säga om. Det handlar ju trots allt om att vinna matcher och det är svårt att klaga när man har maxutdelning.
 
I laget är alla hela och friska, förutom Stefan Erkgärds, som inte kommer spela i kväll. Ryktet om att Jesper Samuelsson ska ha klivit av gårdagskvällens träning stämmer inte".
 
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0