Lundström irriterad efter förlusten

Han är före detta stjärncenter i Skövde, före detta tränare i samma klubb och från och med i år ny tränare för Grästorps IK. I kväll var Anders Lundström och hans mannar i Vimmerby. Jag fick ett par ord med honom efter matchen. Så här sa han:

 

”Vi visste innan matchen att Vimmerby är ett bra hemmalag men jag är lite irriterad över att vi ger bort matchen så tidigt. Vi bjuder på alldeles för mycket och därför faller vi stort. Tyvärr läckte vi bakåt. Inte så mycket i egen zon men vi gjorde bort oss högt upp i banan och de fick vända på oss.

 

När Vimmerby får starta anfallen från egen blå linje är de farliga. De har bra fart på rören och är ett konstruktivt lag. I egen zon tycker jag däremot att de hade en del problem när vi fick tryck. Sedan agerar man väl annorlunda om matchen är jämn jämfört med om man leder med 6-1.

 

Vi hade visserligen sex spelare borta i kväll, men det spelar ingen roll. Resultatet hade blivit detsamma i alla fall och skador kommer alla lag få räkna med under säsongen – det jämnar ut sig. Jag hoppas att vi har tillbaka en av dessa till på onsdag och kanske ytterligare en eller två till nästa söndag.”

 

.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0