Ström lägger ner säsongen - VIK ersätter inte

Säsongerna 2010-11 och 2011-12 var den skridskostarke forwarden Jonas Ström en viktig kugge i Vimmerby Hockeys lag, då man tog sig upp i och etablerade sig i division 1.

 

Innan och efter sejouren i Vimmerby har Björklöven-fostrade Jonas, som har 78 allsvenska matcher och 169 division 1-matcher på meritlistan, haft seriekollegan Västervik som hemmaklubb. I fjol gjorde Jonas 20 poäng i serien, den här säsongen har det hittills blivit 11 poäng på de 25 spelade matcherna. Och fler kommer det heller inte bli, för Jonas Ström har beslutat att bryta med VIK och lägga ner säsongen – det meddelar/meddelade han lagkamraterna i samband med kvällens träning.

 

Jonas kommer nu istället prioritera den civila karriären, där ett nytt jobb i Örebro hägrar.
– Jag kommer bo kvar i Västervik och veckopendla till Örebro. Självklart går det inte att kombinera med hockeyn. Om jag trivs med mitt nya jobb, så lär sannerligen detta även vara slutet på min karriär, sa den poängstarke forwarden när jag pratade med honom i förmiddags.
– Det är dags att tänka på sig själv nu. Sedan är jag ju inte direkt någon ungdom längre, skrattar Jonas, som fyller 30 år om knappt fyra månader.

Besvikelsen över att Västervik missade Allettan har inte påverkat beslutet.
– Visst var det tråkigt, men det här beslutet är helt och hållet grundat på det jobb jag har fått. Visserligen har väl vare sig min eller lagets säsong blivit vad man hoppades på, men det hade ingen betydelse i det här fallet, avslutar Jonas.

 

Enligt uppgift till bloggen kommer Västervik inte omgående att ersätta Jonas Ström, då styrelsen ska ha dragit i handbromsen och för tillfället sagt nej till att lägga mer pengar på spelare. I dagsläget verkar dock VIK få behålla samtliga övriga spelare till Fortsättningsserien – även de med klausuler i sina kontrakt, som gav dem rätt att lämna klubben vid uteblivet Allettanspel.

 

.


Kommentarer
Postat av: tt

VIK är så naiva att man tror att man kann vinna fortsättningserien med 19 man trupp. Tror VIK får kvala för att hänga kvar , pengarna är tydligen slut ? tre backar borta , lindh och Ulvbande smt swanström . Som vanligt så orkar inte VIK , spela en hel säsong utan ekonomiskt strul ??? NU får Kallin visa att han inte bara kan träna, laget utan också leda laget i matcherna???

2013-12-27 @ 23:09:32
Postat av: Vikare

Det är nog dags att Västervik kavlar upp armarna och bara kör annars har nog tt , förbaskat nog rätt.

2013-12-29 @ 09:46:26
Postat av: Klas

TT, VIK må vara naiva, men det var inte många år sedan även Vimmerby med flera klubbar hade strul under rådande säsong.

När du dessutom stavar spelarnas namn som en 3-åring så betvivlar jag att du har någon som helst koll eller insyn i dagens hockey.

2013-12-29 @ 09:48:58
Postat av: Thomas

Klas
Till saken hör nog att VIK själva har hissat upp sig lite väl mycket och pratat om allettanplats mm. Dom måste ju ändå veta om läget när dom går in i säsongen och sätta målsättningen efter det. Håller helt med Vikare, kavla upp ärmarna och bara köra. Kan räcka långt med en sån inställning med. Det ser inte ut som den funnits innan. Om det är ett tränarproblem eller för bekväma spelare låter jag vara osagt då jag inte har insyn i laget.

Sen vet jag inte om detta är ett forum som handlar om personangrepp. Hopppa på någon för att den skriver/stavar fel känns helt orelevant här

2013-12-30 @ 12:01:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0