J20-snipern debuterar i a-laget i morgon

Efter tio dagars uppehåll är det äntligen dags för omstart i Allettan. Två omgångar återstår och i morgon väntar Vita Hästen på bortaplan för Vimmerby Hockey. Seger, samtidigt som Mariestad förlorar borta mot Kristianstad, så är Play Off-platsen säkrad. Förlust för Vimmerby, så avgörs allt i den sista omgången på söndag, då vi möter Skövde hemma.

 

Pratade just med VH-tränaren Anders Spaak och så här gick hans tankar inför morgondagen:

 

”Vi har verkligen haft tio jävligt bra spellediga dagar. Vi körde på med ganska tuff is- och fysträning förra veckan, medan vi den här veckan har kört lite smådetaljer. Finslipning och pigga ben är det som har gällt de senaste dagarna. Den här möjligheten till tio dagars kvalitetsträning ska vi förhoppningsvis ha med oss länge under resten av säsongen.

Även om vi var riktigt bra på gång innan uppehållet, så tror jag att de tio spellediga dagarna har gjort oss ännu bättre. Om vi bara håller i grunderna, spelar som vi ska och inte flyger iväg, så är vi stabila.

 

Självklart är Allettan en helt öppen historia fortfarande. Precis som morgondagens match är. Men jag tror på vårt lag. Det ska bli en njutning att spela matchen och jag hoppas att jag kan få njuta efteråt också. Visst kommer det bli en jävla fajt. Det är ett lag med fart och teknik som möter ett bra lag med mer tyngd och kraft. Det är femte matchen oss emellan den här säsongen. I den första matchen, då vi föll hemma, tycker jag att vi gick bort oss helt. De var mycket bättre och vi blev lite tagna på sängen. Därefter har det varit ganska jämna historier. Senast tycker jag dock att vi var klart bättre och vann rättvist.

 

Laget är intakt. Det är bara Jim Nordh som saknas, då han ännu inte är helt frisk från sin skada. Däremot kommer J20-killen Jesper Carlsson göra a-lagsdebut. Han har öst in poäng i J20-laget den här säsongen (26+11 på 12 matcher), har sett riktigt bra ut på träningarna den senaste tiden och förtjänar verkligen sin plats. Jesper är en riktig sniper, som Vimmerby Hockey kommer få enormt mycket nytta av i framtiden.  I morgon kommer han ta plats ihop med Robin Ekström och Adam Rundqvist i andrakedjan.

 

Jag hoppas verkligen att vi kan bjuda våra bortåt 200 tillresta fans på en härlig kväll och tre poäng i morgon.”

 

.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0