"OIK var jobbiga att handskas med"

Vimmerby Hockeys tränare, Anders Spaak, var nöjd med två poäng men tyckte nog ändå att de borde ha varit tre:
 
"Jämfört med Mariestad så var Olofström tyngre och jobbigare att handskas med. Vi fick några utvisningar i den första perioden, som gjorde att de fick tryck på oss. Trots allt tycker jag att vi försvarade oss bra.
 
Sammantaget var vi tyvärr aningen tillbaka i vårt allt för ärliga spel, som stundtals funkade i E-serien. Visserligen försvarde vi oss bra och var organiserade bakåt, men vi kom lite i otakt i och med utvisningarna.
 
När vi ledde med 3-1 trodde jag att vi skulle kunna döda matchen. Men vi hade samma problem som tidigare den här säsongen - att avgöra Samtidigt var det starkt av Olofström att komma ifatt efter detta.
 
Beträffande domarinsatsen, är den så bedrövlig att jag inte ens orkar kommentera den. Att använda ord som "nonchalant" och "icke godkänt" hjälper inte. Vi släpper det nu, vi har träning i morgon och försöker slå Mörrum hemma på söndag.
 
Självklart är jag nöjd med två pinnar i dag och med fem poäng av sex möjliga på två matcher. Jag kommer vara ännu mer nöjd med åtta av nio möjliga poäng på söndag"
 
 
 
.

Kommentarer
Postat av: VH fan

Bra coachning av Spaak och Krille idag all heder till ledarstaben.

2013-01-05 @ 22:17:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0