Jubel i stugorna när Jonasson förlänger

Hans inställning, stenhårda jobb, attityd och produktivitet har träffat rakt i hjärtat även på de mest kräsna VH-fansen. Hans fiolspelande och klättring på sargen i bortmatchen mot Västervik är redan legendarisk. Så gissa om det därför jublas runt om i stugorna idag, när poängskungen Björn Jonasson och klubben har kommit överens om en ettårig förlängning?
 
Den 23-årige Stockholmaren anslöt till Vimmerby från Nacka mitt under förrförra säsongen. 15 poäng (7+8) på 14 matcher följdes upp av den gångna säsongens 52 poäng (21+31) på 44 matcher.
Det har inte varit helt självklart att Björn skulle komma att bli kvar i Vimmerby. Själv har han diskuterat några andra alternativ och parallellt har Vimmerby även de kikat på och förhandlat med andra spelare.
Men nu har alltså pusselbitarna fallit på plats och kontraktet är underskrivet.

- Ju längre tid det gick, desto mer har det lutat åt Vimmerby. Jag har trivts jättebra där nere, det är en liten by med fantastiskt bra människor. Det känns som att man kommer hem även om det inte är hemma, säger Björn Jonasson till www.hockeyettan.com.
- Jag har tränat på otroligt bra under försäsongen och jag känner mig mycket starkare överlag. Jag hoppas kunna bidra så gott jag kan och på den nivån jag kan.
 
Just sånt vill vi höra!
 
Vimmerbys trupp ska nu kompletteras med ytterligare en forward (lösning ryktas vara nära) och en back. Sedan är butiken stängd för denna gång.
 
 
.

Kommentarer
Postat av: Larsson

Helt underbart

2013-06-07 @ 17:18:54
Postat av: Marcus

Hoppas att Modigs tar den sista forwardplatsen :)

2013-06-07 @ 21:30:46
Postat av: 60-talare

Hipp Hipp Hurra!

2013-06-07 @ 21:41:53
Postat av: måns

det var häftigt o se honom klättra i västervik , men vet att det har retat gallfeber på VIK fansen o spelarna , man gör klokt i att ställa över honom mot dom .

2013-06-11 @ 21:56:25
Postat av: Jan Englund

Det man ställer sig är frågan??."Jonasson".Vem skrämer han ingen" ?????????.Vi syns i Tjusthallen.
Det VH har i sitt lagbygge hur är det??.Tappar lika många gamla som nya.Det gör ju även VIK Hockey ???
VH Bloggen vakana till "liv".Det är alltid lika kul att läsa dina inlägg.Ser fram emot dessa.

2013-06-17 @ 10:52:58
Postat av: David

Apropå Englund. Enligt rykten har han inte fått nåt kontraktsförslag av VIK än. Kanske skulle passa på att sno över han till oss! Vi behöver ju en back till :)

2013-06-21 @ 00:13:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0