Anders Spaak: Jag hade gärna stannat kvar

I dag fick Anders Spaak beskedet att han inte kommer få förlängt kontrakt som tränare för Vimmerby Hockey. Efter tre framgångsrika säsonger skiljs vägarna åt. Så här sa Anders själv:
 
"Direkt efter säsongen var jag väldigt tveksam till en fortsättning. Men allt eftersom man har fått smälta det hela, så har suget vuxit fram igen. Jag hade gärna stannat kvar. Men nu blir det inte så. Jag vet inte riktigt vad anledningen är. Men med facit i hand kanske det här visar sig vara det rätta beslutet för båda parter.

Jag och Fredric Jaensson pratades vid under dagen och då fick jag beskedet. Jag har pratat mycket om vikten av att se till att organisationen följer med den sportsliga utvecklingen. Det här är Vimmerbys stora utmaning. Det sportsliga får inte bara dra iväg, då kan det bli ett problem på sikt.
 
Jag har haft tre fantastiska år i Vimmerby och sportsligt har det väl gått bättre än vad någon kunde tro. Vi har varit många som har varit delaktiga i detta och det krävs att hela organisationen hänger på även in i framtiden.
 
Vad som nu händer för min egen del har jag inte en aning om. Jag vet inte ens om jag ska träna ett lag, köra lastbil eller göra nåt helt annat. Jag har fått flera förfrågningar, men just nu är det här så färskt att jag inte har en aning."
 
 
.

Kommentarer
Postat av: Magnus

Har det funnits tankar att han skulle haft ex j20 eller har det enbart handlat om A-laget?

2013-03-27 @ 22:22:45
Postat av: ståplats

Vill bara tacka Anders Spaak för ett riktigt bra jobb för Vimmerby Hockey utan Anders hade vi inte varit där vi är idag med ett stabilt div. 1 lag,
Tack Anders och lycka till i framtiden !!

2013-03-28 @ 12:41:25
Postat av: till magnus

Allvar magnus vet du vad han har kostat i månaden? Tror inte ens ett j20 superelitlag skulle lägga dom pengarna på en tränare

2013-03-28 @ 13:12:35
Postat av: smålänning

jag är vik fan med vilken auktoritet spaak hade i båset ett föredömme för många tränare , kluften är nog mera på o inget taktiker , men vem vet . Vik blir starka i backlinjen ,en mera offensiv hockey och med den forvardbesättningen man får mycket svårstoppad .

2013-03-31 @ 13:19:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0