"Det var helt enkelt klasskillnad"

Mariestads tränare, Staffan Lundh, tyckte så här efter att ha förlorat med 9-1 mot Vimmerby i kväll:

 

"Vi förlorar mot ett väldigt mycket bättre lag i kväll. Samtidigt – om vi hade fått in vår styrning vid ställningen 2-1 så… Eller nä, det går inte att säga så när man förlorar med 9-1. Jag vet inte vad jag ska tycka. Det var helt enkelt klasskillnad. Det har gått för kort tid för att jag ska kunna göra någon någon bättre analys än så.

Kanske var det en reaktion på många matcher på få dagar. Fast å andra sidan så var det likadant för dem. Möjligtvis var det så att det var svårt för oss att hålla emot när det väj började rinna iväg. Det är ju alltid enklare att göra sjätte, sjunde och åttonde målet än att göra första, andra och tredje.
Men det finns egentligen inga bortförklaringar. Det här var ändå första gången vi släppte iväg tre poäng till motståndaren den här säsongen."

 

Kommentarer från Vimmerbys tränare Tomas Sandlin, centern Jakob Karlsson samt fw Björn Jonasson kommer snart.

 

 

.


Kommentarer
Postat av: Ståplats

Bästa hemmamatchen på många år, hela laget gör enorm match jag tror inte VH släpper många poäng i hemmaborgen.
Kul att se så mycket folk i hallen nu hoppas vi på 1500 mot VIK för dom käkar vi upp.

2013-10-09 @ 22:50:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0