Robin i målet när VH möter Mjölby

Var sjukt taggad på att åka till Mjölby i eftermiddag och se Vimmerby Hockey jaga åttonde raka segern. Ond hals och feber bestämde dock att det fick bli en dag i sängen istället. Nåväl...
 
Det blir Robin Andersson som får vakta kassen mot tabellfemman. Men det var inget lätt val för tränare Tomas Sandlin.
- Vi måste ha igång båda målvakterna och Robin har sett stekhet ut på träningarna den senaste tiden. Samtidigt, hur lätt är det att bänka en av seriens bästa målvakter och som ligger på omkring 95 i räddningsprocent?
- Jag har haft tuffa överläggningar med mig själv, men nu har jag bestämt mig för detta. Calle (Brattenberger) kan ju faktiskt bli skadad eller sjuk och då är det oerhört viktigt att Robin har matcher i kroppen, menar Tomas.
Vimmerby reser till Mjölby med ordinarie lag, vilket innebär att Jim Norh är tillbaka i tredjekedjan igen.
- Jag tror på en riktigt tuff match i dag. Men om vi bara presterar samma hockey som vi gjorde senast mot Forshaga, så ska vi ha god chans till nya poäng.
 
I Mjölby saknas Vimmerbybekantingen Rasmus Schelin, som åkte på en hjärnskakning på träningen i torsdags. Sedan tidigare saknas de båda skadade backarna Mattias Söder och Adam Eld Möller.
 
 
Vimmerbys laguppställning ser ut så här:
 

Målvakt:

Robin Andersson

 

Förstafemma:

Oskar Carlsson – Henrik Tång

Björn Jonasson – Jakob Karlsson – Alexander Holmberg

 

Andrafemma:

Tobias Jonsson – Emil Wahlberg

Sebastian Nilsson – Adam Rundqvist – Markus Modigs

 

Tredjefemma:

Tobias Ternelius – Jakob Isacsson

Simon Dahl – Robin Olsen Syversen – Jim Nordh

 

Fjärdekedja:

Petrus Olivestam – Robin Ekström – Andreas Rundgren

 

Sjundeback:

Pelle Ström

 
Extraforward:
Rasmus Davidsson
 
Andremålvakt:
Calle Brattenberger
 
 
Nedsläpp klockan 16.00.
.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0