Tränarna överens - ingen vidare match

Tranås och Vimmerbys tränare var rörande överens efter kvällens match: Det här var väl si så där!

 

Vimmerbys Tomas Sandlin:

”Det tog ett tag att landa efter 9-1 mot Mariestad. Tio raka segrar hade kanske varit för bra, så jag är inte särskilt överraskad över att det kom en dipp i dag.

Vi började matchen bra – precis så som vi hade sagt. Sedan i den andra perioden vet jag inte vad som händee. Vi kom helt ur rytmen efter några konstiga situationer med tacklingar, spelavbrott och utvisningar. Efter det så kändes det mest som att killarna började agera på egen hand istället för som ett lag.

Vi hade inte alls den fart i benen i dag som jag hade räknat med, men vi får hoppas att det blir Västervik som får betala för det i derbyt på onsdag i stället”.

 

Tranås Jonas Holmström:

”I tidigare matcher har vi inte alls varit konsekventa i vår defensiv, i dag tycker jag däremot att vi spelade väldigt disciplinerat hela matchen och framför allt hade vi mer tålamod än tidigare.
Det var väl inte den mest välspelade matchen mellan oss och Vimmerby. Jag tycker inte att något av lagen hade det där riktiga trycken i grejorna. Tidigare har vi spelat ganska bra med puck, men det gjorde vi inte i dag. Bra ändå att kunna vinna en sådan här match och att kunna stänga igen så pass bra bakåt.
Vimmerby är ett av seriens absolut bästa lag och deras spelare är fantastiskt duktiga när de ges tid och utrymme. Det gäller att vara aggressiv på dem och till skillnad från första matchen oss emellan så tycker jag att vi löste det bra i dag. Framåt finns det dock mer att önska. Det var ganska uddlöst från båda håll och inget av lagen skapade några mängder med klara chanser”.

 

 

.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0