Tränarsnack efter Skövde-Vimmerby

Här kommer lite tränarkommentarer efter kvällens toppmatch i E-serien mellan Skövde och Vimmerby (1-3).

 

Fredrik Ljunggren, tränare Skövde IK:

"Jag tycker att det var en bra match mellan två bra lag. Tätt, tufft och jämnt. Vi fick bra utdelning i den första perioden. Ställningen efter 20 minuter kunde ha varit hur som helst.

I den andra perioden gav vi bort för mycket initiativ. Vimmerby är ett alldeles för bra lag för att man ska kunna spela på det sättet.
I den tredje perioden gör Vimmerby det fantastiskt bra. Visst har vi mycket puck, men samtidigt skapar vi inte speciellt mycket. Vi lyckas få till några längre anfall och stundtals ser de lite trötta ut, men vi har ändå svårt att komma till de där riktigt bra lägena. Det blir mycket skott utifrån och från dåliga vinklar.
Spelmässigt är jag nöjd med den första och den tredje perioden. Problemet i tredje är att vi möter ett för bra lag och som är alldeles för puckskickligt. Sedan matchen i Vimmerby tycker jag att båda lagen har utvecklats – över lag innehåller den här matchen mer kvalitet.

Tyvärr sprack ju vår segersvit nu, men vi får börja på en ny borta mot Vita Hästen på lördag."

 

Tomas Sandlin, tränare Vimmerby Hockey:

"Det kändes riktigt skönt att kunna bärga en trepoängare i den här svåra bortamatchen. Jag tycker att vi visa mycket hjärta i kampen om placeringarna i toppen.

Sett över 60 minuter är jag självklart nöjd med vår insats. Speciellt den andra perioden – den var riktigt bra. Vi håller ett högt tempo, vänder spelet snabbt och det känns som att de blir trötta då.
I den tredje perioden blir det som det blir när man leder med ett mål. Men jag tycker ändå att vi har bra koll på läget och inte släpper till några jättechanser bakåt.
Kul att se vår tredjefemma i dag. De gjorde det riktigt bra. Jag måste säga att jag är imponerad av en sådan kille som backen Jacob Isaksson, som kastas in i en centerroll som han inte har tränat en endaste minut på.
Underbart också att se Jim Nordh. Han kommer allt mer och gör i kväll sin bästa match sedan comebacken. Och vilket hjärta han visar när han kastar sig och täcker skott i slutminuterna.
Man ska också komma ihåg att vi till den här matchen har fyra tongivande forwards borta. Det säger en hel del om killarnas insats."

 

 

.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0